۱
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۶

رشد ۷۰۰ درصدی حملات انتحاری سایبری در سال ۲۰۱۷

ایتنا - یک مرکز امنیتی اعلام کرد حملات انتحاری سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به ایمیل‌های آلوده ۷ برابر بیشتر بوده‌اند.
رشد ۷۰۰ درصدی حملات انتحاری سایبری در سال ۲۰۱۷
«حمله انتحاری مجازی» که طی آن هکرها پول یا داده‌ها با ارزش پولی بالا را سرقت می‌کنند، در فصل سوم سال 2017 میلادی نسبت به سه ماه قبل از آن رشد درصدی را تجربه کرد.

به گزارش ایتنا، بیشتر سازمان‌ها این روزها نگران بدافزارهایی هستند که به صورت انتحاری حمله می‌کنند و از طریق پست الکترونیکی، اطلاعات ارزشمند یا حساب‌های بانکی آنها را به سرقت می‌برند.
مرکز توسعه خدمات امنیتی اطلاعاتی و پست الکترونیکی Mimecast بر اساس آخرین بررسی‌های خود توضیح داد این قبیل حملات، بزرگ‌ترین تهدید سازمان‌ها در سال 2017 میلادی بوده است.

در گزارش جدید این مرکز امنیتی گفته شد میزان ارسال ایمیل‌هایی که بدافزارها به آنها ضمیمه شده‌اند یا فایل‌های خطرناک را شامل می‌شوند رشد 15 درصدی داشته است. در بخش دیگر حملات انتحاری سایبری در سال 2017 میلادی نسبت به ایمیل‌های آلوده 7 برابر بیشتر بوده‌اند.

«اِد جنینگس» مدیر عملیاتی مرکز Mimecast اظهار داشت که حملات انتحاری سایبری در سال 2017 میلادی 700 درصد بیشتر شده‌اند و هکرها از آن به عنوان یک روش ساده برای دور زدن ابزارهای امنیتی و به دام انداختن سیستم‌های قربانی استفاده می‌کنند.

سرقت‌هایی که به روش حمله انتحاری صورت می‌گیرد در اصل ترکیبی از مهندسی اجتماعی و ابزارهای فنی است که هکرها از این طریق رایانه‌های قربانی را به دام می‌اندازند و راه فرار برای آنها نمی‌گذارند. این نتایج بر اساس مطالعه روی 100 هزار کاربر در دوره زمانی 631 روزه به دست آمد.
 
کد مطلب: 51220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام