۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸

فیس‌بوک برنامه مسنجر مخصوصی برای کودکان راه‌اندازی می‌کند

ایتنا- فیس‌بوک قصد دارد اپلیکیشن مسنجری را راه اندازی کند که مخصوص کودکان است و این قابلیت را دارد که توسط والدین کنترل شود. این اپلیکیشن به کودکان اجازه می‌دهد که با مخاطبینی که توسط والدین کنترل می‎شود، گفتگوهای تصویری شخصی یا گروهی داشته باشند.
فیس‌بوک برنامه مسنجر مخصوصی برای کودکان راه‌اندازی می‌کند
فیس‌بوک قصد دارد که برنامه «مسنجر کیدز» را برای کاربران iOS راه‌اندازی نماید. مسنجر کیدز در حقیقت یک برنامه چت است که به این شرکت اجازه می‌دهد تا امنیت کودکان را در اکوسیستم فیس‌بوک حفظ و آنها را در مقابل خطرات احتمالی، ایمن نماید.

به گزارش ایتنا از رایورز فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده قصد دارد فضایی را فراهم سازد تا کودکان بتوانند با اجازه والدین خود از گوشی یا تبلت استفاده کنند و بدین‌ ترتیب، تصریح نموده که به دنبال ایجاد راهکاری امن برای کودکان است که در این راهکار، والدین هم حضور داشته و بتوانند از کودک خود مراقبت نمایند.
در حال حاضر مسنجر کیدز در آمریکا و به صورت یک برنامه مجزا در اَپ‌استور موجود است.
 
زمانی که پدر و مادر، حساب کودک را ایجاد می‌نمایند، کودک می‌تواند با استفاده از این حساب، با کسانی که پدر و مادر او اجازه می‌دهند، گفت‌وگوی تصویری شخصی/گروهی داشته باشد.
کتابخانه محدودی از گیف‌ها و فیلترهای تصویری نیز موجود است که کودک از آن استفاده می‌کند و صفحه نمایش خانگی، آنها را در حال صحبت نشان می‌دهد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک به برخی پژوهشگران و والدین اجازه داده بود تا حین فرآیند طرحی و توسعه این برنامه، آن را امتحان نمایند. لازم به ذکر است که در برنامه موردبحث، هیچ‌گونه تبلیغاتی وجود نداشته و از اطلاعات کودک برای تبلیغات استفاده نخواهد شد.

فیس‌بوک در بیانیه‌ای در این خصوص اذعان داشت: «کودکان می‌توانند برای گفت‌وگوی تصویری با پدربزرگ و مادربزرگ یا تماس با دوستان خود، این برنامه را بکار گیرند. زمانی که، پدر و مادر تا دیروقت در حال کار کردن هستند، کودکان می‌توانند عکسی زیبا را برای آنها ارسال نموده و از این طریق با افراد مختلف خانواده در ارتباط باشند.»
 
فیس‌بوک اذعان داشته تمام تلاش خود را می‌کند تا نسل آینده بتواند با امنیت کامل از برنامه‌های این شرکت استفاده کنند. کودکانی که در محدوده سنی شش سال هستند، به راحتی می‌توانند از این برنامه استفاده نموده و زمانی که 13 ساله شدند، با حساب‌های مخصوص بزرگسالان کار کنند.
 
کد مطلب: 51202
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام