کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپراتورها پیامک تبلیغاتی ارسال نکنند

14 آذر 1396 ساعت 10:05

ایتنا- آذری جهرمی: از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات خود را برای مردم ارسال کنند.




 

به گزارش ایتنا از تسنیم،  وزیر ارتباطات در نشست خبری خود درباره وظایف مهم این وزارتخانه اظهارداشت: حوزه اشتغال و آماده سازی زمینه های لازم در این خصوص و استفاده از ظرفیت جوانان و عملیاتی شدن این موضوع، پروژه شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک از جمله مباحث و وظایف مهم این وزارتخانه است.
وی ادامه داد: توسعه شبکه ملی اطلاعات در سه فاز انجام شده و چرخ ایجاد آن به حرکت درآمده و بهره برداری شده که اثراتی مثل فعالیت شرکت های کسب و کار نوپا، اشتغال زایی و جنب و جوش در این زمینه ناشی از اجرای این سند است.
جهرمی خاطر نشان کرد: در سه هفته گذشته مرکز ملی فضای مجازی، سندی به وزارتخانه ابلاغ کرده که برای رسیدن به این سند و اهداف آن باید چه اقداماتی انجام شود، برهمین اساس اقدامات در این زمینه آغاز شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نگاه‌ها به شبکه ملی اطلاعات مثبت و منفی است اما با توجه به همه این شرایط در حال حاضر سندی که حاصل خرد جمعی مجووعه است تهیه شده است. سه ماه اول به فاز شناخت و تبیین اختصاص یافته و در ادامه نیز به سمت عملیاتی شدن حرکت خواهد کرد.

وی یادآور شد: در حوزه پیام رسان های داخلی اقداماتی آغاز شده و در حوزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی نیز حساب ویژه ای باز شده که بحث مهم دیگر که در این مدت پیگیری شد، بحث اینترنت کودک بود از اینرو باید از اکوسیستم‌های تولید محتوا در حوزه اینترنت کودک حمایت شود که کمیته ای اجرایی با حضور نمایندگان ذیربط ایجاد شده و در حال هماهنگی آن هستیم.

جهرمی اذعان داشت: یکی از حوزه‌های مهم بحث تعرفه است و نظام تعرفه گذاری خدمات ثابت در کشور با مشکلاتی همراه بود و نظام فعلی امکان رشد و تحقق اهداف را نداشت، اما با مصوبه جدید سعی در اصلاح این روند و گسترش و بزرگ شدن بازار شد.

وی ادامه داد: در زمینه بحث توسعه خدمات روستایی، طی صد روز نصب یک هزار دستگاه خودپرداز، حمایت از صنایع دستی و کسب و کار، بررسی برای حل معضل اشتغال در این مناطق و توسعه خدمات در دستور کار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه بحث آزادسازی اظهار داشت: پروانه دو اپراتور پستی صادر شده که در هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد. وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه بهبود کیفیت خدمات به مردم ارائه شده، گفت: روند جلوگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم برای مردم آغاز شد و البته اشکالاتی در این زمینه وجود دارد.

جهرمی افزود: در این خصوص از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات خود را برای مردم ارسال کنند زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی اپراتورها در چارچوب قوانین نیست و تذکرات لازم در این خصوص به اپراتورها داده شده و در آینده نیز پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع از جلوی پای کسب و کارهای نوپا، گفت: عمده درخواست کسب و کارهای نوین رفع موانع فعالیت است و این قشر درخواست حمایتی ندارد. در حال حاضر این کسب و کارها با دو مشکل اساسی مواجه هستند که شامل نحوه ثبت - انحلال و همچنین سود نظام بانکی است که ضریب ریسک سرمایه گذاران برای کسب و کارهای نوپا را افزایش داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: کمیته‌ای مشترک میان وزارت ارتباطات، دادستانی و پلیس تشکیل شده تا موانعی که بر سر راه این کسب و کارهای نو پا قرار دارد رفع شود و وظیفه این وزارتخانه تشکیل این کمیته و شفاف سازی در این بخش بود که این روند در حال انجام است و تاکنون مشکلات در این زمینه بررسی و پیگیری شده است.

جهرمی خاطر نشان کرد: هفته گذشته یک کلیپ تبلیغاتی از سوی یکی از این شرکت ها ارائه شد که با برخوردهای متفاوت همراه شد، از اینرو کسب و کارهای نوین باید مراقب حفظ موارد اخلاقی در فعالیت و تبلیغات خود باشند.


کد مطلب: 51200

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51200/اپراتورها-پیامک-تبلیغاتی-ارسال-نکنند

ايتنا
  https://www.itna.ir