۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۶

eUFS جدید سامسونگ و ارتقاء حافظه گوشی‌های هوشمند

ایتنا- گوشی‌های هوشمند جدید می‌تواند حافظه‌ای بیش از 512 گیگابایت داشته باشد و این موضوع به خاطر eUFS جدید سامسونگ که تولید آن به تازگی شروع شده، محقق شده است.
eUFS جدید سامسونگ و ارتقاء حافظه گوشی‌های هوشمند
شرکت سامسونگ الکترونیکس، پس از دستیابی به فناوری جدید در زمینه حافظه، اکنون تولید نخستین حافظه فلش جاسازی‌شده (یا eUFS) با حجم 512 گیگابایتی را آغاز نموده است؛ بدین معنا که گوشی هوشمند پرچمدار می‌تواند 130 ویدئوی 10 دقیقه‌ای با کیفیت UHD را ذخیره سازد.
شایان ذکر است که یک ویدئوی تمام HD پنج گیگابایتی که روی گوشی هوشمند ذخیره شود، در زمانی حدود 6 ثانیه به درایو حالت جامد (SSD) منتقل خواهد شد.

به گزارش ایتنا از رایورز در فوریه سال گذشته، این غول فناوری کره‌ای، eUFS خود را با ظرفیت 256 گیگابایت به بازار عرضه نمود. در ژانویه 2015، این شرکت یک eUFS با حجم 128 گیگابایت به بازار عرضه نمود و از آن زمان، همین نسخه در اتومبیل‌ها مورد استفاده  قرار گرفته است.

آخرین نسخه eUFS 512 گیگابایتی از هشت استک V-NAND 512 گیگابیتی (Gb) 64لایه‌ای و یک کنترلر تشکیل شده است. این مدل، در مقایسه با eUFS 256 گیگابایتی که از V-NAND 256 گیگابیتی 48 لایه‌ای تشکیل شده است، حافظه‌ای دوبرابری دارد، اما ابعاد آنها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.
همچنین کنترلر این حافظه که کارایی بالایی دارد، با سرعت بیشتری از طریق مجازی شارژ شده و نسبت به نسخه‌های پیشین، در مصرف برق، بیشتر صرفه‌جویی می‌کند.

از سوی دیگر، سرعت خواندن متوالی این حافظه به 860 مگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد و سرعت نوشتن آن 225 مگابایت بر ثانیه است. همچنین سرعت خواندن تصادفی آن، 42000 عملیات ورودی/خروجی بر ثانیه (IOPS) و سرعت نوشتن آن، 40000 IOPS است.
شرکت سامسونگ که بزرگ‌ترین سازنده تراشه حافظه در دنیاست، در سال جاری، به خاطر تقاضای بالا نسبت به این حافظه‌ها در بازار، شاهد سود بسیارخوبی بوده است.

گفتنی است سامسونگ در گذشته از تراشه‌های حافظه پرسرعت جدیدی با فناوری eUFS رونمایی نموده بود که به خصوص در «سیستم‌های پیشرفته کمکی راننده» کاربرد داشت. تراشه‌های مورد بحث که در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی توسعه یافته‌اند، علاوه بر سیستم‌های کمکی خودرو، عمدتاً در مجموعه ترکیب قابلیت‌های سرگرمی و اطلاع‌رسانی اتومبیل نیز بکار می‌رفتند.
 
 
 
 
کد مطلب: 51196
برچسب ها: eUFS حافظه سامسونگ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام