کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تسلا بزرگ‌ترین باتری جهان را می‌سازد

سايت خبری ايتنا , 13 آذر 1396 ساعت 0:57

ایتنا- تکمیل بزرگ‌ترین باتری تاریخ جهان نشان می‌دهد که امکان رسیدن به راهکارهای پایدار و مناسب از لحاظ مصرف انرژی، وجود دارد.


باتری لیتیوم-یون بزرگ ایلان ماسک، در استرالیای جنوبی در حال ساخته شدن است و به زودی تحویل داده خواهد شد.
ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا قبلا اعلام کرده بود که قرار است این شرکت، یک باتری 50 میلیون دلاری را صد روز پس از امضای قرارداد، نصب و راه‌اندازی نماید.
تکمیل بزرگ‌ترین باتری تاریخ جهان نشان می‌دهد که امکان رسیدن به راهکارهای پایدار و مناسب از لحاظ مصرف انرژی، وجود دارد.

به گزارش ایتنا و به نقل از تاپ‌تک نیوز، تسلا اعلام کرد: «ما مفتخریم که بخشی از آینده انرژی تجدیدپذیر استرالیای جنوبی هستیم و امیدواریم که این پروژه مدلی برای توسعه‌های آینده در سراسر جهان باشد.»

همچنین جی وتریل، نخست وزیر استرالیای جنوبی، بزرگ‌ترین باتری لیتیوم-یون جهان را به عنوان بخشی از  طرح 240 میلیون دلاری خود برای خارج کردن این ایالت از شبکه برق ملی دانست.
با وجود اینکه این ایالت بیشتر انرژی الکتریکی خود را از منابع تجدیدپذیر به‌ دست می‌آورد، ولی استرالیای جنوبی پس از خاموشی سپتامبر 2016 که باعث شد برق شهروندان قطع شود، نیاز شدیدی به یک راه حل مؤثر در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر دارد.

در مارس 2017، دولت فدرال برنامه‌ای برای اختصاص بودجه‌ای برای حمایت از پروژه‌های انرژی تجدید‌پذیر، ارائه داد. تسلا از بین بیش از 90 شرکت متقاضی انتخاب شد تا کل سیستم ذخیره انرژی مزرعه بادی هورنسدل نئوئن را بسازد.

وقتی که این باتری در ماه نوامبر در حال تکمیل بود، اذعان داشت: «بزرگ‌ترین باتری لیتیوم-یون جهان، بخش مهمی از ساختار انرژی ما خواهد بود و این پیام را می‌رساند که استرالیای جنوبی با این باتری بزرگ، به یکی از رهبران دنیا در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل خواهد شد.»

این باتری توانایی آن را دارد که به مدت یک ساعت 30000 خانه را در زمان خاموشی روشن نگاه دارد.
این باتری پس از آنکه از فیلترهای تست و بازرسی عبور کرد و قابلیت شارژ آن بررسی شد، نصب و راه‌اندازی خواهد شد و این قابلیت را خواهد داشت که به عنوان یک ژنراتور کار کند.
 
شرکت تسلا اعلام کرده که این باتری به حل مسائل مربوط به کمبود برق کمک خواهد کرد و در هنگام تابستان و در مواقع پیک بار، موثر واقع خواهد شد.
 


کد مطلب: 51170

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51170/تسلا-بزرگ-ترین-باتری-جهان-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir