۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶

کیت بینایی هوش مصنوعی گوگل برای رزبری پای

ایتنا- گوگل، یک کیت بینایی هوش مصنوعی به دارندگان رزبری پای پیشنهاد می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند، گربه‌ها، انسان‌ها و عواطف را تشخیص دهند. این کیت که 45 دلار قیمت دارد، به ایجاد سیستم بینایی کامپیوتر کمک می‌کند.
کیت بینایی هوش مصنوعی گوگل برای رزبری پای
گوگل در اوایل سال جاری میلادی، پروژه صوتی AIY را معرفی نمود که به سازندگان این امکان را می‌داد تا "رزبری پای" را با استفاده از دستیار هوشمند گوگل SDK به یک دستیار صوتی کنترل‌ شده تبدیل کنند.
گفتنی است رزبری پای در واقع کامپیوتری کوچک برای آموزش برنامه‌نویسی است.
این شرکت، همچنین کیت بینایی هوش مصنوعی را راه‌اندازی نموده است که امکان تبدیل رزبری پای را به دستگاه تشخیص تصویر فراهم می‌سازد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز این کیت -که با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی تنسورفلو گوگل طراحی شده است- به زودی به یک برنامه اندروید همراه برای کنترل دستگاه مجهز می‌شود.
کیت مورد بحث، از نظر فنی دارای یک شتاب شبکه عصبی است که بر اساس آن، جعبه مبتنی بر رزبری پای می‌تواند بدون پردازش در فضای ابری، کار بینایی کامپیوتر را انجام دهد.

کیت صوتی AIY برای پردازش زبان عصبی بر اساس فضای ابری کار می‌کند. سازندگان برنامه و توسعه‌دهندگان، علاوه بر کیت صوتی AIY، نیاز به ارائه رزبری پای زیرو دبلیو، دوربین رزبری پای، کارت اس.دی 4 گیگابایتی و منبع تغذیه نیز دارند.
خود این کیت هم تجهیزاتی مانند LED، لنز، قالب، جعبه مقوایی و بورد مخصوص دارد تا همزمان با دوربین، LED نیز روشن می‌شود.
 
این بورد مخصوص توسط گوگل ساخته و توسعه یافته است و تراشه پردازش بینایی MA2450 اینتل در آن قرار دارد. این تراشه، بخش بسیار حیاتی و مهمی از کیت موردنظر است.
یکی از اعضای تیم پروژه AIY اذعان داشت: «این تراشه، عملکرد بینایی کامپیوتر را نسبت به زمانی که از رزبری پای 3 استفاده می‌شود، 60 برابر سریع‌تر می‌کند.»

بورد مخصوص، با یک کابل به رزبری پای زیرو دبلیو متصل می‌شود. سازندگان کیت بینایی می‌توانند از چندین برنامه شبکه عصبی استفاده نمایند و انسان‌ها و حیواناتی مانند گربه‌ها و سگ‌ها را تشخیص می‌دهد.
شبکه عصبی دیگری در این سیستم وجود دارد که شادی، غم و سایر احساسات را شناسایی می‌کند.
این سیستم همچنین می‌تواند یک هزار شیء از جمله صندلی، پرتقال، فنجان و غیره را تشخیص و از یکدیگر تمیز دهد.
 
کد مطلب: 51149
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام