کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا فروش آیفون X ممنوع خواهد شد؟

سايت خبری ايتنا , 14 آذر 1396 ساعت 11:44

ایتنا – شرکت کوالکام به‌تازگی با شکایتی حدید از اپل مدعی شده است که تراشه اینتل به کار گرفته شده در آیفون X در حقیقت از اختراع‌های کوالکام استفاده کرده و به همین دلیل نیز این شرکت خواستار ممنوعیت جهانی عرضه آیفون X شده است.


شرکت کوالکام به‌تازگی با شکایتی حدید از اپل مدعی شده است که تراشه اینتل به کار گرفته شده در آیفون X در حقیقت از اختراع‌های کوالکام استفاده کرده و به همین دلیل نیز این شرکت خواستار ممنوعیت جهانی عرضه آیفون X شده است.
 
به گزارش ایتنا از engadget، دعوای حقوقی بین کوالکام و اپل به‌شدت بالا گرفته است و شرکت کوالکام به سراغ محبوب‌ترین و مهم‌ترین گزینه موجود در محصولات اپل رفته و خواستار ممنوعیت فروش آن شده است.
بر اساس شکایت جدید انجام شده توسط کوالکام، آیفون X از تراشه بی‌سیم اینتل استفاده می‌کند و این تراشه به‌صورت مستقیم از روی فناوری‌های شرکت کوالکام کپی‌برداری کرده است.
 
به‌ این‌ ترتیب این شرکت ادعا می‌کند بر اساس قوانین ثبت اختراعات در ایالات متحده آمریکا حق دارد که درخواست ممنوعیت فروش محصول مربوطه را ارائه کند، و کوالکام نیز بر اساس همین قانون خواستار جلوگیری از فروش آیفون X شده است.
 
گفتنی است پیش‌ از این تمرکز کوالکام بر روی تمامی مدل‌های آیفون 7، آیفون 7 پلاس آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X بوده است ولی این بار تمرکز این شرکت به‌صورت مستقیم بر روی سودآورترین محصول شرکت اپل قرار داده شده است. طبیعی است که به نتیجه رسیدن چنین شکایتی، برای اپل بسیار سنگین تمام خواهد شد.
 
شایان ذکر است که کوالکام در شکایت خود همچنین مدعی شده بود که اسنادی را در اختیار دارد مبنی بر اینکه که اپل در طول دو سال اخیر، اطلاعات محرمانه زیادی از تراشه‌های کوالکام را به شرکت اینتل ارائه می‌کرده است.

جالب است بدانید که متن کامل شکایت یادشده نشان از آن دارد که اپل و اینتل از 16 اختراع کوالکام استفاده نموده‌اند، ولی کوالکام را از این موضوع آگاه نکرده و هیچ هزینه‌ای برای انجام این کار به این شرکت نپرداخته‌اند.
 
به گفته ناظران حقوقی، در صورت اثبات این ادعا می‌توان منتظر عواقبی سنگین برای اپل بود و شاید شاهد سقوط چشمگیر سهام این شرکت در بازار اوراق بهادار باشیم.
 


کد مطلب: 51143

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51143/آیا-فروش-آیفون-x-ممنوع-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir