۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶

تولید نسل دوم تراشه‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ

ایتنا - به‌تازگی شرکت سامسونگ اقدام به راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های جدیدی کرده است که از دومین نسل معماری 10 نانومتری استفاده کرده و در آینده نیز به خط تولید تراشه‌های کوچک‌تر تبدیل خواهد شد.
تولید نسل دوم تراشه‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ
به‌تازگی شرکت سامسونگ اقدام به راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های جدیدی کرده است که از فناوری دومین نسل معماری 10 نانومتری استفاده نموده و در آینده نیز به خط تولید تراشه‌های کوچک‌تر تبدیل خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، شرکت سامسونگ در آستانه ساخت نسل جدیدی از پردازنده‌های همراه است که از معماری جدید و ویژه‌ای بهره می‌برند.
این تراشه‌های ویژه قرار است تا برای تأمین هسته‌های پردازنده‌های جدید سری "اگزینوس" استفاده شوند و معماری آنها با نسل‌های پیشین این سری متفاوت است.
 
گفتنی است تراشه‌های یاد شده از نقطه نظر فنی، از معماری مشابه 10 نانومتری استفاده می‌کنند، اما این شباهت تنها در ظاهر و عدد است و در حقیقت این پردازنده‌ها، نسل دوم تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ را تشکیل می‌دهند. 
 
این امر موجب می‌شود تا تراشه‌های اگزینوس جدید بتوانند از نظر عملکرد نسبت به تراشه‌های 10 نانومتری پیشین سری اگزینوس، 10 درصد سریع‌تر و نیرومندتر باشند.
همچنین مصرف انرژی در نسل دوم تراشه‌های 10 نانومتری اگزینوس بهبود یافته و 15 درصد نسبت به نسل پیشین این سری کمتر خواهد بود.

 بدین ترتیب، پیش‌بینی می‌شود که نخستین میزبان این تراشه‌ها، گلکسی اس 9 باشد که البته بر اساس رسم همیشگی سامسونگ، این محصول به‌احتمال فراوان با دو نوع گزینه برای پردازنده عرضه شده و از تراشه‌های اسنپ دراگون 845 یا نسل جدید تراشه‌های اگزینوس استفاده خواهد نمود.
 
شایان ذکر است که خط تولید جدید ایجاد شده برای نسل دوم تراشه‌های 10 نانومتری سامسونگ به‌ مرور زمان به خط تولید تراشه‌های 7 نانومتری بدل خواهد شد.
کد مطلب: 51139
برچسب ها: سامسونگ تراشه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام