۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹

ویندوز ۱۰ روی ۶۰۰ میلیون دستگاه اجرا می‌شود

ایتنا- ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در نشست سالانه سهامداران مایکروسافت اعلام کرد ویندروز ۱۰ در حال حاضر به صورت ماهانه روی ۶۰۰ میلیون دستگاه فعال اجرا می‌شود. این ویندوز، آخرین و بزرگ‌ترین سیستم‌عامل این شرکت در 27 ماه گذشته است.
ویندوز ۱۰ روی ۶۰۰ میلیون دستگاه اجرا می‌شود
سیستم‌ عامل ویندوز 10 در طول چهار هفته نخست پس از عرضه، روی بیش از 75 میلیون کامپیوتر شخصی نصب شده و این تعداد پس از گذشت ده هفته، از 110 میلیون دستگاه نیز گذشته است.
نکته جالب‌تر اینکه پس از شش ماه این تعداد به 200 میلیون، هشت ماه به 270 میلیون، نه ماه به 300 میلیون، یازده ماه به 350 میلیون، چهارده ماه به 400 میلیون و نهایتاً بیست و یک ماه، به 500 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایتنا از رایورز شرکت مایکروسافت قصد داشت در عرض دو تا سه سال، تعداد دستگاه‌هایی که ویندوز 10 روی آنها اجرا می‌شود را به یک میلیارد برساند. روند فعلی نشان می‌دهد که این شرکت حتماً به تعداد موردنظر خود خواهد رسید، اما زمانی که کارشناسان برای رسیدن به این هدف تخمین می‌زنند، سال 2020 است.
 
در نمودار زیر، میزان رشد نصب ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 بررسی شده است. البته لازم به ذکر است که مایکروسافت بعد از 200 میلیون، گزارش‌ رشد ویندوز 8 را متوقف نموده است.
همانگونه که مشاهده می‌کنید، نقاط عطف ویندوز 7 و 8 در شش ماه نخست اتفاق افتاده است. ویندوز 10 در هنگام شروع عرضه، از هر دو ویندوز پیشین، تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده و این نشان می‌دهد که پذیرش آن نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر بوده است.

 
 
گفتنی است که ویندوز 10 در همان آغاز به عنوان نسخه رایگان ارتقاء ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در دسترس کاربران قرار گرفت و همین امر موجب جذب بالای افراد بدان شد. همچنین باید توجه داشت که مایکروسافت دارای دستگاه‌های موبایل، ایکس-باکس وان‌ها، سرفیس‌هاب و هولولنز است که به نوعی ویندوز 10 روی آنها نصب شده است.
 
با هر بار عرضه این ویندوز، تعداد کامپیوتر و افراد بیشتری در جهان جذب آن می‌شوند و این بدان معناست که تعداد افراد بالقوه‌ای که می‌توانند این ویندوز را نصب کنند، بیشتر از تعداد موجود است.
 
کد مطلب: 51132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام