کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ممنوعیت استفاده از موبایل در کاخ سفید؟

8 آذر 1396 ساعت 10:33

ایتنا- طبق گزارش‌های منتشر شده، احتمال دارد به زودی استفاده از گوشی همراه توسط مقامات و کارکنان کاخ سفید ممنوع اعلام شود.






 

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از بلومبرگ، احتمالا مقامات و کارمندان کاخ سفید از این پس مجاز به استفاده از گوشی‌های همراه و خصوصی خود نخواهند بود. بنظر می رسد این تصمیم به منظور حفاظت از اطلاعات محرمانه در کاخ ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا و افزایش امنیت سایبری و شبکه مقامات و کارکنان حاضر در کاخ سفید اتخاذ شده باشد.

بر اساس گزارش‌های برخی منابع خبری، مقامات بلند پایه کاخ سفید همواره از افشای اخبار خصوصی و محرمانه ابراز نگرانی می کرده‌اند و هم اکنون نیز درصدد اجرای ممنوعیت استفاده از گوشی‌های همراه و خصوصی افراد و کارکنان در این کاخ هستند.

این مقامات همچنین در این خصوص اظهار کرده‌اند که اتصال گوشی‌های همراه و خصوصی به شبکه اینترنت بی سیم وای فای به هیچ عنوان از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیست و به همین علت، در تلاش هستند تا تصمیم و قانون ممنوعیت استفاده از گوشی همراه را اجرایی کنند.

نزدیک به دو ماه پیش بود که مشخص شد گوشی همراه جان فرنسیس کلی – رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید – چندین ماه مورد هک و نفوذ مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است و هکرها توانسته بودند به اطلاعات شخصی و محرمانه وی دسترسی یابند.

جان فرنسیس کلی که از ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۷ میلادی در دولت دونالد ترامپ -رئیس جمهور کنونی آمریکا - به این سمت برگزیده و منصوب شده بود، پیشتر بعنوان فرمانده سابق ایالات جنوبی آمریکا و ژنرال سپاه تفنگداران نیروی دریایی این کشور فعالیت می کرد.

البته مشکلات امنیتی بوجود آمده نظیر هک گوشی همراه و به سرقت بردن اطلاعات محرمانه مربوط به کاخ سفید، نخستین باری نبود که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ می داد، بلکه بسیاری از مشاوران کاخ سفید نظیر جرد کوشنر – مشاور ارشد دونالد ترامپ – همواره بجای ایمیل‌های مخصوص کاری که از ضریب امنیتی بالایی بهره مند هستند، از ایمیل‌های شخصی و خصوصی خود و با امنیت بسیار پایین برای مدیریت مسائل کاخ سفید استفاده کرده‌اند.

هم اکنون بنظر می رسد کاخ سفید سعی دارد با قانون ممنوعیت استفاده از گوشی همراه، اقدام به تامین و افزایش امنیت سایبری و فیزیکی و همچنین حفاظت ار اطلاعات محرمانه خصوصی خود کند.  


کد مطلب: 51121

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51121/ممنوعیت-استفاده-موبایل-کاخ-سفید

ايتنا
  https://www.itna.ir