۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴

حریم خصوصی کاربر در عصر اسپیکرهای هوشمند چه می‌شود؟

ایتنا- صدا در حال تبدیل شدن به مسیر ارتباطی مهمی است و در بسیاری از فناوری‌هایی مانند لوازم خانگی، اتومبیل‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل -که ما به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنیم- به چشم می‌خورد.
حریم خصوصی کاربر در عصر اسپیکرهای هوشمند چه می‌شود؟
صدا همواره یکی از بخش‌های اصلی زندگی بشر بوده و نقش مهمی در زندگی امروزی ما دارد. در واقع این صداها هستند که موسیقی‌های جذاب و دلنشین را ساخته و کمک می‌کنند تا کارهای روزمره خود را انجام دهیم، با دیگران ارتباط برقرار نموده و از خود در برابر خطرات مختلف محافظت کنیم.
اما امروزه با عرضه اسپیکرهای هوشمند و مشهوری مانند آمازون اکو، الکسا و گوگل هوم، صدا، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

به گزارش ایتنا از رایورز استفاده از اسپیکرهای مذکور، از آنجا که فوق‌العاده راحت است، به آسانی می‌توان این دستگاه‌ها را روی میز خود در اتاق‌های نشیمن و یا محل کار قرار داده و به صداهای خروجی آن گوش داد. به همین دلیل، استفاده از فناوری مختلف تشخیص صدا مانند "اپل سیری" مدتی است که مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.
اسپیکرهای هوشمند در حقیقت بر اساس فناوری هوش مصنوعی که با صدا کار می‌کند، به دستگاه‌های اینترنت اشیاء شخص ثالث مانند ترموستات یا درهای خودرو و دیگر وسایل و ابزارهای گوناگون متصل شده و  امکان کنترل محیط را با استفاده از صدای شما فراهم می‌نمایند.

این اسپیکرها در پی آن هستند که به واقع "دستیار مجازی" بوده و روش تعامل شما با منزل، دستگاه‌های هوشمند و برندهای مورد علاقه را متحول نمایند.
اگر واژه‌ای را به زبان بیاورید، این صدا به صورت ابری پردازش می‌شود. اسپیکرهای هوشمند می‌توانند کارهایی که می‌خواهید، انجام دهند.

بنابراین، فعال شدن این اسپیکرها اساساً به کلماتی که برای فعال‌سازی آنها بکار می‌برید، بستگی دارد. اما یکی از مسائلی که با عرضه این اسپیکرها به ذهن افراد مختلف تداعی شده و اکنون حساس‌تر شده است، مسئله "حریم خصوصی" است.
این اسپیکرها مجهز به یک میکروفون متصل به وب هستند که -مداوم- به سخنان شما گوش می‌دهد.
 
زمانی که یک کاربر درخواستی دارد، دستگاه به سرور فرمان، ارسال و این درخواست را بررسی می‌کند و پاسخ را فرمول‌بندی می‌نماید. دستگاه، کلیپ‌های صوتی را از راه دور ذخیره کرده و می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های گوگل و آمازون، آنها را به صورت آنلاین دیده یا حذف نمایید.
همین‌جا به سادگی دیده می‌شود که موضوع حریم شخصی به راحتی قابل نقض شدن است.

بنابراین برای حفاظت از حریم خصوصی خود، می‌بایست از رمز عبور بسیار قوی استفاده نموده و حتی‌الامکان آن را به صورت دو مرحله‌ای درآورید تا بتوانید امنیت حریم خصوصی خود را حفظ نمایید.
 
کد مطلب: 51107
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام