کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمازون در تدارک راه‌اندازی سومریان

7 آذر 1396 ساعت 23:55

ایتنا- آمازون قصد دارد ابزاری بر پایه مرورگر راه‌اندازی نماید. این ابزار که سومریان نام دارد، برای ساختن تجربه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.


آمازون قصد دارد با راه‌اندازی سومریان، خود را وارد عرصه رقابت در زمینه واقعیت مجازی و افزوده نماید.
سومریان، برنامه‌ای است که امکان توسعه تجارب سه‌بعدی را برای طیف وسیعی از پلتفرم‌ها فراهم می‌سازد. در حال حاضر، این ابزار مبتنی بر مرورگر، در حالت پیش‌نمایش محدود عرضه شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز سومریان در هنگام راه‌اندازی، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا مدل‌های سه‌بعدی را با استفاده از  برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده، وارد صحنه نموده و شامل یک کتابخانه اشیاء می‌باشد.
این کتابخانه اشیاء، پر از مدل‌هایی است که مردم می‌توانند از آنها استفاده نموده و همچنین از فایل‌های FBX و OBJ پشتیبانی می‌کند.
 
لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان می‌توانند به مجموعه‌ای از «میزبان‌ها» دسترسی داشته باشند. منظور از میزبان، شخصیت‎های سه‌بعدی است که می‌توانند به صورت سفارشی، با کاربر نهایی ارتباط برقرار نمایند.
این میزبان‌ها با آمازون پولی و لِکس ادغام شده و قابلیت‌های زبان طبیعی مشابه با همان قابلیت‌های دستیار هوشمند مجازی الکسا، ارائه می‌دهد.
 

 

سومریان همچنین بگونه‌ای طراحی شده که برای توسعه‌دهندگانی که در زمینه ساخت تجارب سه بعدی، تازه‌کار هستند، ساده بوده و در عین حال، قدرت لازم برای ایجاد محتوای جذاب دارد.
هر چه توسعه‌دهندگان بیشتری به دنبال پشتیبانی از واقعیت مجازی و افزوده بوده و دارندگان پلتفرم به توسعه و گسترش قابلیت‌ها و توانایی‌های دستگاه‌های خود بپردازند، سامریان نیز می‌تواند به AWS به عنوان یک عنصر کلیدی برای توسعه اپلیکیشن‌های آینده بنگرد.
 
از نظر کارشناسان، سومریان برای اینکه بتواند توسعه‌دهندگان بازی را به سمت پلتفرم ابری خود جذب کند، خود را به خوبی با  AWS تطبیق داده است.
گفتنی است در حال حاضر این شرکت، موتور بازی لامبریارد خود را عرضه نموده و انتظار می‌رود برای افرادی که در پی ساخت تجارب تعاملی هستند، بسترهای لازم را فراهم سازد.
 


کد مطلب: 51104

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51104/آمازون-تدارک-راه-اندازی-سومریان

ايتنا
  https://www.itna.ir