۰
plusresetminus
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۵

عوارض جانبی مخرب روشنایی LED

ایتنا- در حال حاضر LEDها در همه جا به چشم می‌خورد و به کمک آنها همه جا را روشن می‌کنیم.
عوارض جانبی مخرب روشنایی LED
امروزه آلودگی نوری به خاطر شیوع چراغ‌های LED که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند، در سراسر جهان افزایش یافته است. البته مشکل صرفا خود چراغ‌ها نیست، بلکه حقیقت این است که جهان با وجود این نوع چراغ‌ها روشن‌تر شده است و افراد مختلف از این وسیله به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ورج، این آلودگی نوری، هزینه‌ها و خسارات زیست‌محیطی مخصوص به خود را دارد. یافته‌ها و اطلاعات مختلفی در این زمینه منتشر شده است که گواه وجود مشکلات عدیده ناشی از این نوع آلودگی است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که این آلودگی از سال 2012 تا 2016، 2.2 درصد رشد داشته است.
 
در میزان روشنایی در سراسر آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا رشد زیادی به چشم می‌خورد. نگرانی‌های زیست محیطی باعث شده است که تمایل به چراغ‌های LED بیشتر شود، اما اکنون شاهد وجود مشکلات جدیدی از این نوع چراغ‌ها هستیم.
شواهد نشان می‌دهد که انتشار نور مصنوعی در محیط زیست، همچنان افزایش خواهد یافت و قسمت‌های باقی‌مانده زمین را از برخورداری از چرخه روشنایی شب محروم خواهد کرد.
 
این موضوع، نگران‌کننده است زیرا نور مصنوعی یک آلاینده زیست‌ محیطی است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که آلودگی نوری تا حد زیادی جانوران، گیاهان و میکروارگانیسم‌ها را تهدید می‌کند و بر سلامت انسان نیز اثرگذار است.
نور بر بدن ما تأثیر می‌گذارد و الگوی خواب ما را دگرگون می‌سازد و همین مشکل بی‌خوابی به شدت ما را در برابر مشکلات سلامتی از جمله دیابت، فشار خون بالا و افسردگی، آسیب‌پذیر خواهد کرد.
 
بسیاری از مردم بدون اینکه به فکر هزینه‌ها باشند، لامپ‌های خود را در هنگام شب روشن می‌کنند و ممکن است استفاده بیش از حد از این انرژی، موجب مشکلات زیست محیطی شود و در عین حال، الگوی زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار دهد.
نور زیاد این نوع چراغ‌ها تاثیرات ناخوشایندی بر دیگر جانداران خواهد داشت و به عنوان نمونه الگوهای مهاجرتی پرندگان یا حیوانات آبزی که در ساحل لانه دارند را با اختلال مواجه خواهد کرد.
 
کد مطلب: 51097
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام