۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵

ثروت افسانه‌ای برای مدیر آمازون!

ایتنا- جف بزوس را می‌توان با 100میلیارد دلار ثروت خالص، از ثروتمندترین افراد روی زمین دانست!
ثروت افسانه‌ای برای مدیر آمازون!


جف بزوس مدیرعامل آمازون با راه‌اندازی یکی از اولین و بزرگ‌ترین سایت های خرده فروشی آنلاین در حدود دو دهه پیش این روزها به ثروتی افسانه‌ای دست یافته است.


به گزارش ایتنا از مهر،  میزان ثروت خالص وی برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است و لذا می‌توان وی را این روزها ثروتمندترین فرد ساکن در کره زمین دانست.
آخرین فردی که توانست به این میزان ثروت خالص دست یابد، بیل گیتس بود. وی در سال ۱۹۹۹ و با استقبال گسترده مردم از سیستم عامل ویندوز و دیگر نرم افزارهای رایانه ای تولیدی مایکروسافت این رکورد را به نام خود ثبت کرد. در سال های اخیر سرمایه گذاری های گسترده بیل گیتس و کمک های خیریه وی باعث کاسته شدن از ثروت او شده است.

یکی از علل اصلی افزایش ثروت جف بزوس در سال ۲۰۱۷ عملکرد خوب سهام شرکت آمازون بوده است. گفته می‌شود نیمی از خریدهای روز جمعه سیاه یا بلاک فرایدی هم در آمریکا از طریق سایت آمازون انجام گرفته و این نیز سود سرشاری را به جیب جف بزوس سرازیر کرده است.

مدرعامل آمازون از ثروت خود برای برخی سرمایه گذاری ها و خریدهای جاه طلبانه استفاده کرده است. وی در سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار واشنگتن پست را خرید. وی امسال نیز یک میلیارد دلار در شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین سرمایه گذاری کرد.
کد مطلب: 51092
برچسب ها: آمازون جف بزوس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام