۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳

هسته جدید لینوکس آماده پیاده‌سازی در سطح گسترده

ایتنا – به نظر می‌رسد که پس از اعمال محدود هسته 4.14 توسط توسعه دهندگان و کشف باگ‌ها و مشکلات موجود در این نسخه، سرانجام این هسته آماده عرضه عمومی شده است.
هسته جدید لینوکس آماده پیاده‌سازی در سطح گسترده
به نظر می‌رسد که پس از اعمال محدود هسته 4.14 توسط توسعه‌دهندگان سیستم‌ عامل لینوکس و نیز کشف باگ‌ها و مشکلات موجود در این نسخه، سرانجام این هسته آماده عرضه عمومی شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز بنیاد لینوکس اعلام کرده است که پس از گذشت یک هفته از عرضه هسته 4.14 لینوکس به صورت محدود و ویژه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان، اکنون شاهد هستیم که نسخه پایدار این هسته به صورت عمومی و برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود.
لینوس توروالدز به عنوان پایه‌گذار این سیستم‌عامل، به تازگی ضمن اعلام این موضوع گفته است که عرضه محدود در هفته یاد شده موجب شده تا کاربران حرفه‌ای به سرعت و با دقت، باگ‌های معدود موجود در این هسته را کشف و مشخص نمایند و بدین‌ترتیب لینوکس 4.14 به صورت مطمئن و کاربردی، رسماً برچسب پایداری را دریافت کند.
 
از سوی دیگر گرگ کرائو هارتمن که مسئول توسعه هسته 4.14 بوده نیز اعلام کرده است که این هسته از همین امروز در دامنه Kernel.org قابل‌دسترسی خواهد بود و چراغ سبز دانلود آن برای توسعه‌دهندگان روشن‌ شده است.
 
شایان ذکر است که مرحله آزمایشی یاد شده،‌ مطابق روال همیشگی این سیستم‌عامل محبوب برای این نسخه از هسته لینوکس توسط برنامه‌نویسان مجرب لینوکس انجام شده بود و به همین دلیل نیز مشکلاتی در این سیستم‌عامل شناخته‌ و اعلام شده که قرار است تا با عرضه سریع وصله‌ای، تمامی آنها حل‌ شده و لینوکس را به نسخه 4.14.1 تبدیل سازد.
 
مطابق جزئیات، در نسخه جدید از هسته لینوکس شاهد بهینه‌سازی‌هایی مانند پشتیبانی از سیستم رمزنگاری امن حافظه شرکت AMD، سیستم مدیریت حافظه ناهمگون برای پردازنده‌های گرافیکی جدید و محدودیت‌های بزرگ‌تر برای سخت‌افزارهای 32 بیتی هستیم.

همچنین برنامه پشتیبانی از این هسته نیز اعلام‌ شده و بر اساس اعلان‌های رسمی بنیاد لینوکس قرار است تا هسته 4.14 و خانواده‌های زیرگروه آن تا سال 2023 در دامنه پوشش بنیاد لینوکس قرار داشته باشند.
 
کد مطلب: 51063
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام