۰
plusresetminus
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

گوگل منطقه ابری هنگ‌کنگ را راه‌اندازی می‌کند

ایتنا- گوگل قصد دارد که سال 2018، منطقه ابری هنگ‌کنگ را راه‌اندازی کند و همچنین از برقراری پلتفرم ابری گوگل (جی.سی.پی) در هنگ‌کنگ نیز خبر داده است.
گوگل منطقه ابری هنگ‌کنگ را راه‌اندازی می‌کند
منطقه ابری هنگ‌کنگ، هم اکنون ششمین منطقه آسیا-اقیانوسیه پس از سنگاپور، سیدنی، تایوان، توکیو و بمبئی است. اضافه شدن هنگ‌کنگ به این مجموعه-منطقه، بسیار مهم و استراتژیک است و باعث شده تا فهرست قابل‌توجهی از مناطق ابری در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد گردد.
شرکت گوگل علیرغم وجود رقبایی مانند آمازون و مایکروسافت، کماکان قصد دارد تا پلتفرم ابری خود را در سرزمین اصلی چین راه‌اندازی کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، دو غول بزرگ دیگر این عرصه یعنی مایکروسافت و آمازون نیز خدمات ابری را در این منطقه ارائه داده‌اند و سال‌هاست که در این زمینه با هم رقابت می‌کنند و البته با بازیگران محلی هم همکاری خوبی دارند. البته نکته مهم در این میان، توجه به این واقعیت است که چین، شرکت‌های ابری خارجی را به دلایل گوناگونی نمی‌‌پذیرد.

در کنار این مسئله، رگولاتورها و قانون‌گذاران، قوانینی را پیرامون اطلاعات خارجی و سرویس‌های ابری وضع نموده و اقدامات نظارتی جدیدی را در مورد انتقال داده‌های برون مرزی به اجرا گذاشته‌اند.
آمازون اخیراً اعلام نمود که سخت‌افزار مربوط به کسب‌وکار فضای ابری عمومی خود را به شرکت سینت، همکار چینی خود، فروخته است تا آن را با قانون محلی تطبیق داده و فعالیت و خدمات آن ادامه یابد.

از سوی دیگر گوگل، رابطه مناسبی با چین نداشته و بسیاری از خدمات و امکانات این غول اینترنتی در کشور چین ممنوع یا محدود شده است. طبعاً عدم وجود سرویس ابری مربوط به شرکت گوگل در چین، اثر خوبی بر کاربران مشتاقی که دوست دارند از خدمات گوگل در این کشور بهره‌مند شوند، نداشته است.
 
اسنپ‌چت، یکی از همین نمونه‌هاست. اسنپ که شرکت مادر اسنپ‌چت است، سال گذشته دفتر خود را در چین افتتاح نمود، اما چند ماه بعد، اعلام کرد که با شرایط کشور چین به مشکل خورده و نمی‌تواند آن‌طور که شایسته است، برنامه‌های خود را در این کشور پیاده کند.
 
اسنپ اعلام کرد: «در حال حاضر، گوگل زیرساخت‌های ما را پشتیبانی و تأمین می‌کند، اما دسترسی به گوگل در کشور چین، محدود  شده و واقعاً نمی‌دانیم که چگونه باید به بازار قابل‌قبولی برای دولت چین تبدیل شویم.»
به همین خاطر اسنپ مجبور شد که قرارداد خدمات ابری جداگانه‌ای با آمازون ببندد.
 
کد مطلب: 51058
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام