کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل سیستم‌ عامل جدید با نام Fuchsia OS می‌سازد

5 آذر 1396 ساعت 14:58

ایتنا - گوگل با این پلتفرم تصمیم دارد روش‌های جدید را جایگزین روش‌های توسعه سیستم‌عامل اندروید نموده و حتی روش‌های توسعه در پلتفرم کروم و سیستم‌ عامل iOS اپل را نیز تغییر دهد.


هنوز هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که سیستم‌‌ عامل Fuchsia OS چیست. اما به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم دارد آن را به عنوان پلتفرم بعدی اندروید و کروم وارد بازار نماید.

به گزارش ایتنا از رایورز سیستم‌‌ عامل جدید شرکت گوگل، قابلیت‌های جدیدی را شامل می‌شود که آن را از تمام سیستم‌‌های عامل مشابه متمایز می‌سازد. بر اساس شنیده‌ها، این سیستم‌‌ عامل قرار است تا تمامی امکاناتی که در تمامی سیستم‌‌های عامل دیگر می‌بینیم را به‌صورت یکجا به کاربران ارائه کند که این ادعا، البته نشان از بلندپروازی گوگل دارد.

این پلتفرم به‌گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند کدهای برنامه‌نویسی شده در محیط‌ Swift اپل را هم در اختیار گیرد.
چنانچه این مسئله حقیقت داشته باشد، کاربران جهانی می‌توانند با استفاده از قابلیت مزبور، نه تنها اپلیکیشن‌های iOS را روی سیستم‌ عامل اندروید بکار گیرند، بلکه انتقال برنامه‌ها میان دو پلتفرم را در اختیار خواهند داشت.

شرکت گوگل در نظر دارد کدهای اختصاصی خود را با زبان برنامه‌نویسی Swift اپل سازگار نموده و بنابراین می‌توان گفت این اتفاق برای هر دو سیستم‌ عامل، مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت.
سوئیفت در حقیقت یکی از روش‌های بسیار محبوب برنامه‌نویسی برای سیستم‌ عامل همراه iOS است و به همین دلیل نیز با افزوده شدن این قابلیت به Fuchsia می‌توان شاهد بود که این دستگاه می‌تواند به‌راحتی از نرم‌افزارهایی که برای سیستم‌های عامل اندروید، کروم و iOS استفاده می‌شوند، بهره‌مند شود و در نتیجه، گستره وسیعی از امکانات تازه را برای کاربران فراهم سازد.
 


سیستم‌ عامل Fuchsia OS هم‌اکنون از زبان‌های برنامه‌نویسی C، ++C، Dart، Go، Rust و Python پشتیبانی می‌نماید. با این توضیحات، اضافه شدن زبان برنامه‌نویسی Swift به این سیستم باعث می‌شود تا گستره فعالیت‌های پلتفرم جدید گوگل افزایش یابد.
شرکت گوگل با این پلتفرم تصمیم دارد روش‌های جدید را جایگزین روش‌های توسعه سیستم‌عامل اندروید نموده و حتی روش‌های توسعه در پلتفرم کروم و سیستم‌ عامل iOS اپل را نیز تغییر دهد.

به نظر برخی کارشناسان، Fuchsia اساساً به این دلیل طراحی‌ شده است که علیرغم موفقیت اندروید و کروم، این دو محصول در عمل به رقبای یکدیگر بدل شده‌اند و به‌صورت مجزا رشد می‌کنند و از این رو، گوگل قصد دارد تا این دو سیستم را در قالب Fuchsia ادغام کند.
 


کد مطلب: 51056

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51056/گوگل-سیستم-عامل-جدید-نام-fuchsia-os-می-سازد

ايتنا
  https://www.itna.ir