۰
plusresetminus
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴

مایکروسافت و Adobe صدها حفره نرم‌افزاری خطرناک را برطرف کردند

ایتنا - مایکروسافت در آخرین اقدام خود 53 وصله نرم‌افزاری -برای از بین بردن 20 حفره خطرناک- را در دو مرورگر اینترنتی خود یعنی Edge و Internet Explorer منتشر نمود
مایکروسافت و Adobe صدها حفره نرم‌افزاری خطرناک را برطرف کردند
دو شرکت مشهور نرم‌افزاری مایکروسافت و Adobe‌ با انتشار بیانیه‌های مجزا اعلام نموده اند که بیش از 100 حفره امنیتی را برطرف شده تا بدین‌ترتیب، ده‌ها نقطه آسیب‌پذیر -که بیشتر آنها در حالت «بحرانی» به سر می‌بردند- وصله شوند.
اعلام خبر مزبور از این جهت مهم تلقی شده که محصولات و نرم‌افزارهای فراوان این دو شرکت، در میان گستره وسیعی از کاربران مختلف در سراسر جهان، کاربرد زیادی دارد و به همین دلیل، موضوع امنیت آنها کاملاً حیاتی است.

به گزارش ایتنا از رایورز مایکروسافت در آخرین اقدام خود 53 وصله نرم‌افزاری -برای از بین بردن 20 حفره خطرناک- را در دو مرورگر اینترنتی خود یعنی Edge و Internet Explorer منتشر نمود که البته تعدادی از آنها به مجموعه نرم‌افزاری آفیس و سیستم‌عامل ویندوز هم مربوط می‌شدند.

نکته مهم اینکه در میان این موارد، هیچ‌گونه آسیب‌پذیری از نوع «روز-صفر» دیده نمی‌شد تا مایکروسافت به سرعت برای برطرف کردن آن اقدام کند.
این در حالی است که چهار مورد از حفره‌های شناسایی شده از جمله مواردی بودند که تاکنون هیچ دسترسی به آنها پیدا نشده بود.

در این میان، شرکت Adobe نیز 83 وصله امنیتی را روانه بازار نمود که پنج مورد از آنها «بحرانی» شناخته می‌شد و بیشتر این وصله‌ها مربوط به نرم‌افزار مشهور Flash بودند.
نکته جالب اینکه تمامی این پنج حفره امنیتی امکان دسترسی از راه دور به رایانه‌ها را فراهم می‌ساختند که برای کاربران، بسیار خطرآفرین محسوب می‌شد.
 
کد مطلب: 51054
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام