کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخلاف ادعای اپل، آیفون ۸ ضد آب نیست

سايت خبری ايتنا , 28 آبان 1396 ساعت 20:55

ایتنا- به‌تازگی تلفن‌های همراه هوشمند آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X مورد آزمون رطوبت واقع شدند اما در این میان، آیفون 8 در آزمون یادشده شکست خورد.


به‌تازگی تلفن‌های همراه هوشمند آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X مورد آزمون رطوبت واقع شدند، اما در این میان، آیفون ۸ در آزمون یادشده شکست خورد.
 
به گزارش ایتنا از cnet، همان‌طور که می‌دانید تلفن‌های همراه هوشمند جدید اپل که بانام‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X به بازار عرضه‌شده‌اند از شاخص مقاومت در برابر رطوبت و غبار IP67 برخوردارند.
 
در همین راستا نیز مرکز تحلیلی cnet برای پاسخ به این سؤال که آیا این شاخص واقعاً نشان‌دهنده ایمن بودن این دستگاه‌ها در برابر رطوبت است یا خیر به آزمون آنها پرداخته است.
 
محققان مستقر در این مرکز برای انجام این کار سطلی را با 19 لیتر آب شهری پرکرده و دستگاه‌های یادشده را به مدت 28 دقیقه در آن قرار داده‌اند. 
 
پس از انجام این آزمون دستگاه‌های یادشده به مدت 5 ساعت برای خشک شدن کنار گذاشته شدند و این فرایند دوباره بر روی آنها تکرار شد.
 


نتیجه کلی این بود که دستگاه‌های آیفون ۸ پلاس و آیفون X از این آزمایش سربلند خارج شدند اما آیفون ۸ با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد.
 
برای مثال قطرات آب بسیار زیادی بر روی لنز آیفون ۸ جمع شد و این دستگاه دیگر قادر به انجام فرایند شارژ مجدد نبود. علاوه بر این دسترسی به صفحه اصلی این تلفن همراه هوشمند نیز ممکن نبود.
 
با این‌ وجود می‌توان حدس زد که ضدآب بودن این دستگاه‌ها چندان مؤثر نیست و هر یک از آنها در حین برخورد با رطوبت ممکن است با مشکلات زیادی روبرو شوند.
 


کد مطلب: 50991

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50991/برخلاف-ادعای-اپل-آیفون-۸-ضد-آب-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir