۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹

هواوی و مرکز کنترل شهر هوشمند

ایتنا- مرکز عملیات هوشمند هواوی از داده‌های کلان، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای ارائه یک داشبورد به منظور جمع آوری، نظارت و آنالیز اطلاعات مورد استفاده در برنامه ریزی و مدیریت شهری استفاده می‎کند.
هواوی و مرکز کنترل شهر هوشمند
شرکت هواوی، به تازگی مرکز عملیات هوشمند (IOC) خود را راه‌اندازی نموده و آن را مغز شهرهای هوشمند نامیده است.
IOC یک داشبورد شهری برای جمع‌آوری، نظارت و آنالیز داده داشته و از آن برای مدیریت و تصمیم‌گیری رویدادهای شهری، موارد اضطراری، امنیتی، حمل و نقل و سایر سرویس‌ها استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز این سامانه از یک پلتفرم ارتباطات یکپارچه (ICP) بهره‌مند بوده که از داده‌های کلان، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی (AI) جهت ارائه یک نمای دقیق برای مدیریت استفاده می‌کند.
هواوی در این خصوص اعلام نمود: «زیرساخت اصلی IOC شامل مراکز داده ابری توزیع‌ شده و شبکه‌های شهری گسترده است که اطلاعات شهری را جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی نموده و اطلاعات شهری را به اشتراک می‌گذارد و قابلیت دید زمان واقعی شهری را فعال می‌سازد.»
 
این شرکت همچنین افزود: «یک مرکز داده ابری امن مبتنی بر معماری باز، امکان یکپارچه‌سازی و اشتراک‌گذاری منابع اطلاعات شهری را برای بهبود کارایی خدمات دولتی و دقت تصمیم‌گیری فراهم می‌سازد.»
IOC، پیشنهاد هواوی برای پهنای باند سیمی و بدون سیم، پلتفرم‌های اینترنت اشیاء (IoT) و سیستم‌عامل هوشمند LiteOS را تکمیل می‌نماید.

از دیدگاه فنی، یک شهر هوشمند مانند موجود زنده‌ای است که درون آن یک سیستم عصبی وجود دارد. سیستم عصبی این شهر هوشمند شامل یک مغز (مرکز کنترل) و اعصاب محیطی (شبکه و حسگرها)، جمع‌آوری اطلاعات زمان واقعی در مورد وضعیت شهر، انتقال داده، توانمندسازی مغز برای آنالیز و اتخاذ تصمیمات آگاهانه و انتقال دستورات بازخورد و در نهایت انجام اقدامات هوشمندانه است.
 
هواوی متعهد به ایجاد یک سیستم عصبی قوی برای شهرهای هوشمند بوده و به دنبال ایجاد یک ارتباط یکپارچه میان دنیای فیزیکی و دیجیتال است؛ به همین خاطر، هواوی یکی از ارائه دهندگان یک‌به‌یک برای راهکارهای شهرهای هوشمند محسوب می‌گردد.
 
هواوی می‌تواند پشتیبانی IT برای مدیران شهری ارائه داده و در امر برنامه‌ریزی، ساخت و سرمایه‌گذاری در شهرهای هوشمند با مدیران شهری همکاری می‌کند تا سرویس‌ها را سریع‌تر، کارآمدتر و منابع را کمتر کند.
 
کد مطلب: 50981
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام