۱۰
۱
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸

همکاری کسپرسکی و شورای اروپا برای محافظت از حقوق شهروندی کاربران اینترنت

ایتنا- از اهداف این موافقتنامه می‌توان به مقابله با جرایم سایبری و تروریسم و حفاظت از کودکان علیه سوء استفاده نام‌برد.
همکاری کسپرسکی و شورای اروپا برای محافظت از حقوق شهروندی  کاربران اینترنت


بر اساس یافته‌های بدست آمده، 50% از جمعیت جهان به اینترنت متصل می‌شوند و این تعداد سالانه رو به افزایش است. از آنجایی که جهان آنلاین نقش بسیار مهمی را در زندگی کاربران ایفا می‌کند، محافظت از حقوق کاربران ضروری است اما متاسفانه آنها اغلب مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، برای تغییر این روند آسیب‌پذیر، شورای اروپا با همکاری لابراتوار کسپرسکی و تعدادی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه‌ تکنولوژی، توافقی را به طور مشترک برای ترویج امنیت در فضای باز اینترنت امضا کرده‌اند.


در یک مراسم در Strasbourg در روز اول مجمع جهانی دموکراسی، Anton Shingarev، نایب رئیس امور عمومی در لابراتوار کسپرسکی و دبیر کل شورای اروپاThorbjørn Jagland توافق نامه‌ی مذکور را امضا نمودند. این توافق با هدف گسترش حمایت از حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون به اینترنت طراحی شده است.

به همراه لابراتوار کسپرسکی نمایندگان هفت شرکت پیشرو، توافق نامه را امضا کردند و فرم تبادل نامه‌ها فراهم گردید. کمپانی‌های پیشرو شامل اپل، دویچه تلکام، فیس‌بوک، گوگل، مایکروسافت، Orange  و Telefónica بودند. شش کمپانی بزرگ فناوری اطلاعات در جهان نیز خود را به این تعهد وفادار می‌دانند، این کمپانی‌ها عبارتند از: Computer & Communications Industry Association (CCIA)، DIGITALEUROPE، the European Digital SME Alliance، the European Telecommunications Network Operators’ Association (ETNO)، GSMA و the multi-stakeholder Global Network Initiative (GNI).

توافق‎نامه‌ مشارکت یکی از اولویت های تعیین شده در استراتژی حکومت‌داری اینترنت در دوره های 2016 تا 2019 شورای اروپا است که هدف از برقراری آن محافظت از کاربران اینترنت از طریق برقراری دموکراسی در فضای مجازی و تضمین حفاظت از حقوق بشر در اینترنت می‌باشد. به منظور دستیابی به این اهداف، توافقی مابین گروه‌های ذکر شده در بالا ایجاد گردید. موضوعات مورد توافق به شرح زیر می باشد:
  •   حفاظت از کودکان علیه سوء استفاده و اذیت و آزار جنسی؛
     آزادی بیان در فضای مجازی؛
      حفظ حریم شخصی و حفاظت از اصلاعات خصوصی؛
     آموزش شهروندی دموکراتیک،
      برابری جنسیتی آنلاین؛
      مقابله با جرایم سایبری و تروریسم؛
     فرهنگ و دیجیتال سازی،
Anton Shingarev افزود: "اینترنت یک دامنه منحصربفرد است، مکانی که همه ما روزانه به آن وارد می‌شویم. در این فضا ما اخبار و رسانه‌های اجتماعی را مطالعه می‌کنیم، تعطیلات خود را در آنجا برنامه‌ریزی می‌کنیم، به فروشگاه‌ها و بانک‌های آنلاین سر می‌زنیم و از آنها بهره مند می شویم و در پایان یک روز دیجیتالی بزرگ را پشت سر می‌گذاریم. اما این فضای منحصر بفرد در معرض تهدیدات جدی قرار دارد: مجرمان سایبری در تلاش برای سوء استفاده از آن و خرابکاری در آن هستند،

تروریست‌ها از آن برای ثبت‌نام استخدام های خود استفاده می‌کنند اما دولت ها در تلاش هستند تا آن را به وضعیتی منظم سوق دهند. ما بسیار خوشحالیم که با شورای اروپا و گروه‌های دیگر برای ایجاد امنیت اینترنت در یک ماموریت مشارکت کردیم، از این رو است که همه‌ ما می‌توانیم به طور کامل از زندگی دیجیتال خود لذت ببریم".
 
کد مطلب: 50932
نام شما
آدرس ايميل شما


مینا
feedback
Iran, Islamic Republic of
آنتی ویروس کسپرسکی طی نظرسنجی های که شده هیچ نوع امنیتی برای سیستمها بعمل نمی آورد و اکثر سیستمهای که از کسپر استفاده میکنند دچار باج افزار شده اند و با توجه به اینکه طی خبرهای هم که درز شده جاسوسی نیز میکند پس توصیه میشود به همه کاربران از آنتی ویروسهای بهتر و قدرتمندتری استفاده کنند و تنها به تبلیغات گسترده توجه نکنند و زوم کنند روی امنیت نه چیز دیگر.
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
واسه آندروید کدوم پیشنهاد می کنید؟؟
مینا
feedback
Iran, Islamic Republic of
آنتی ویروس رو خودتون باید نصب کنید و باهاشون کارکنید ببیند چطوریه ولی فقط از لحاظ امنیتی من توصیه میکنم به سایت های که آنتی ویروسها رو در رده بالا نشون میدن اعتماد نکنید بدلیل اینکه بعضی از این سایتها پول میگیرن وآنتی ویروسها رو در رده های ک براساس هزینه ای که پرداخت کرده اند می گذارند. و آنتی ویروسها بسیار فوق العاده ای وجود دارد که اصلا توی این لیستها یا همون رنکینگ نیستند.
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
میخواستم اشتراک 6ماهه کسپرسکی از رایتل بخرم اما با این حرف شما منصرف شدم! دو تا دیگه هم داره: یکی اسمش بیت فیندر و اون یکی هم فکر کنم کوییک هل هست
مینا
feedback
Iran, Islamic Republic of
آنتی ویروس بیت فیندر هم خوبه ولی اون یکی رو من زیاد باهاش کار نکردم و از نظر امنیتی نمیدونم چطوریه...
آنتی ویروسهای که از لحاظ امنیتی تقریبا خوبن و حتی در مقابل باج افزارها امنیت خوبی نشون دادند : آنتی ویروس دکتروب،آنتی ویروس اف سکیور و ... آنتی ویروسهای زیادی هستند و توصیه میکنم از آنتی ویروسهای آمریکایی استفاده نکنید اون هم بدلیل ارتباط خوبی که با ایران ندارند و ممکنه اتفاقاتی بیفته.
سیّد دلبر
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام

لطفا بدون مدارک و مستندات رسمی درباره انتی ویروس ها نظر ندید !!! همین انتی ویروس در ایران داخل بزرگترین سازمان ها داره بکار میره /// کاربرا رو منحرف نکنید با نظرات بی اساس و بدون مدرک
مهرداد
feedback
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما فروشنده کسپر هستید ک اینقدر ازش دفاع می کنید یک زمانی کسپر خوب بود الانم اگر اکثر سازمانها دارند استفاده میکنند از قبل است و همه دارند رجوع میکنند به آنتی ویروسهای دیگه.
هر آنتی ویروسی بگه امنیت کامل رو ایجاد میکنه دروغ محض گفته...
سیّد دلبر
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام

بهتر از کسپرسکی در عالم خاکی نیومده !!!!!!!!
سیّد دلبر
feedback
Iran, Islamic Republic of
من فروشنده e_set تو ایرانم ، اما همینکه هنوز سازمان ها با کسپر کار میکنن نشون میده محصول جا افتاده ای
رسول احمدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای ست برای نسخه های خانگی خوبه اما برای شرکتی کارایی نداره
آقای عزیز اگه توی سازمانها هنوز از کسپر استفاده میکنند دلیل بر این نیست ک کسپر کارش درسته...
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام