کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رسوایی جدید برای توییتر

سايت خبری ايتنا , 22 آبان 1396 ساعت 0:34

ایتنا – شرکت توییتر به‌تازگی با یک رسوایی جدید روبرو شده است زیرا مشخص شده است که بخش عمده‌ای از تبلیغات این شبکه اجتماعی با آگاهی مسئولان آن به تبلیغات سیاسی روسیه در طول انتخابات آمریکا اختصاص داشته است.


شرکت توییتر به‌تازگی با یک رسوایی جدید روبرو شده است، زیرا مشخص شده است که بخش عمده‌ای از تبلیغات این شبکه اجتماعی با آگاهی مسئولان آن، به تبلیغات سیاسی روسیه در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص داشته است.

به گزارش ایتنا از engadget، شبکه‌های اجتماعی بطور معمول نیاز به استفاده از منابع تبلیغات برای تامین درآمد خود دارند، و در این میان بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان مانند فیس‌بوک و توییتر نیز از این روش استفاده می‌کنند.
با این وجود، تبلیغات این دو شبکه اجتماعی در طول انتخابات جنجالی اخیر آمریکا به یک مسئله بزرگ تبدیل شده است و به اعتقاد بسیاری، کشورهایی مانند روسیه با کمک این تبلیغات، توانستند نتیجه انتخابات را به سود ترامپ تغییر دهند.

در این میان، هر چند هر دو شرکت مسئولیت اشتباه خود را قبول کرده‌اند، ولی هر روز اخبار جدیدی در زمینه عمق فاجعه منتشر می‌شود که نشان می‌دهد که این شرکت‌ها تا حد بسیار زیادی از این اقدامات آگاه بوده‌اند.
 
حال و مطابق اطلاعات دیگری که به تازگی منتشر شده، معلوم شده که شبکه اجتماعی توییتر به‌صورت آگاهانه بخش عظیمی از تبلیغات خود را در برابر پول در اختیار روس‌ها قرار داده است.
بر اساس این اطلاعات، 15 درصد از تبلیغات انتخاباتی توییتر توسط مسئولان این شرکت به یک رسانه روسیه به نام راشیا تودی پیشنهاد شده بود، و در نتیجه این معامله، این شرکت در مقابل این کار درآمد بسیار بالایی داشته است.

بر اساس این اطلاعات، نه‌تنها مسئولان توییتر به‌صورت کورکورانه تبلیغات را قبول نکرده و یا فریب نخورده بودند بلکه خودشان به‌صورت مستقیم به سراغ ارائه تبلیغات انتخابات آمریکا به روس‌ها رفته بودند.

البته مسئولان توییتر در برابر این اطلاعات جدید سکوت کرده‌اند، و هنوز آن را تائید یا تکذیب نکرده‌اند، ولی این موضوع می‌تواند تاثیر بسیار شدیدی بر محبوبیت این شبکه اجتماعی بگذارد.
 


کد مطلب: 50898

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50898/رسوایی-جدید-توییتر

ايتنا
  https://www.itna.ir