۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶

کشف ۷۰۰ نرم‌افزار پیام‌رسان در معرض هک

ایتنا- محققان کمپانی امنیتی اپتوریتی به‌تازگی به کشف یک آسیب‌پذیری و خلأ امنیتی بسیار حساس در حدود 700 نرم‌افزار پیام‌رسان متعلق به سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS خبر دادند.
کشف ۷۰۰ نرم‌افزار پیام‌رسان در معرض هک
محققان کمپانی امنیتی اپتوریتی به‌تازگی از کشف یک آسیب‌پذیری و خلأ امنیتی بسیار حساس برای حدود 700 نرم‌افزار پیام‌رسان خبر داده‌اند که متعلق به هر دو سیستم‌عامل مشهور تلفن همراه، یعنی اندروید و iOS است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز امنیت داده‌ها و در رأس آنها اطلاعات، مکالمات و پیام‌های خصوصی و دیگر داده‌های کاربران، از دغدغه‌های صاحبان دستگاه‌های هوشمند است.
در همین راستا نیز بسیاری از کمپانی‌های امنیتی، به صورت مستمر تمرکز خود را بر روی حفظ داده‌های شخصی افراد قرار داده‌اند و کمپانی اپتوریتی بنا بر همین قاعده، در زمینه امنیت کاربران فعالیت می‌کند و اشکالات و آسیب‌پذیری‌های موجود برای کاربران را کشف و اطلاع‌رسانی می‌نماید.
 
این کمپانی در ماه آوریل سال میلادی جاری، از نقص امنیتی ویژه‌ای رونمایی کرده که به دلیل نگهداری مجوزها و سیستم‌های امنیتی کاربران در داخل کدهای نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر به وجود آمده بود.
 
ذکر این نکته ضروری است که نرم‌افزارهای پیام‌رسان، هر چند دارای تعدادی نام مشهور و محبوب و حتی جهانی است، اما به هیچ‌وجه به این نام‌ها محدود نیستند، بلکه شمار فراوانی نرم‌افزار پیام‌رسان هم وجود دارند که شاید نامشان را نشنیده باشید، اما کاربرد فراوانی در میان کاربران مختلف دارند.

این کمپانی در گزارش خود، تعداد نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر را حدود 648 عدد خوانده و همچنین اعلام کرده است که 33 درصد از این نرم‌افزارها در بخش‌های تجاری استفاده می‌شوند و به همین دلیل، از اهمیت خاصی برخوردارند.
 
با این‌ وجود، در پی کشف این نقص و بازخواست حدود 85 توسعه‌دهنده از سوی این کمپانی، تعداد نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر یادشده در اپ استور iOS و گوگل پلی اندروید، به ترتیب به رقم‌های 102 و 85 عدد کاهش یافت که از دید متخصصان امنیتی، جای امیدواری است.
 
لازم به ذکر است که متأسفانه این کمپانی به دلیل سیاست‌های ویژه خود، درباره نام نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر مزبور صحبتی نکرده و به‌نوعی از افشای نام آنها خودداری نموده است.
کد مطلب: 50894
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام