کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزمایش خودروهای متصل 5G اینتل و اریکسون

سايت خبری ايتنا , 28 آبان 1396 ساعت 0:36

ایتنا- تصورش را بکنید: خودروی متصل 5G با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه، که در آن ویدیوی 4K پخش می‌شود!


شرکت‌های اینتل، اریکسون، تویوتا و ان.تی.تی دوکومو اعلام کردند که در آزمایش خودروهای متصل 5G که توسط اینتل و اریکسون انجام شده‌ است، به سرعتی بین 600 مگابیت بر ثانیه و یک گیگابیت بر ثانیه دست یافته‌اند، و از یک خودروی متصل در شبکه آزمایشی 5G در ژاپن، ویدیوی 4K پخش کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از زد.دی نت، در این آزمایش که اخیرا در اسکله اودایبای توکیو انجام شد، از پایانه پلتفرم اتومبیل گو 5G و آنتن اینتل، ایستگاه‌های پایه و فناوری کلود-ران اریکسون و محیط آزمایشی 5G ان.تی.تی دوکومو و خودروی تویوتا آلفارد برای آزمایش خودروهای متصل استفاده شد.

این شرکت‌ها اعلام کردند: «این کار، نخستین آزمایشی است که در آن یک دستگاه متصل به یک ایستگاه پایه در محیط یک خودرو، وجود دارد.»
این فناوری که به زودی در توکیو عرضه خواهد شد و در حقیقت بخشی از نمایشگاه پژوهش و توسعه باز شرکت حامل مخابراتی ژاپنی به شمار می‌آید.
شرکت‌های مورد بحث، همچنین اعلام کردند که به آزمایش 5G با استفاده از خودروهای متصل و نیز دیگر اپلیکیشن‌ها ادامه خواهند داد.

ان.تی.تی دوکومو اعلام کرد که از ماه مه سال جاری میلادی در زمینه سایت‌های آزمایش 5G تمرکز و فعالیت کرده است تا تجربه فناوری‌ها، محصولات و راهکارها را برای کاربران امکان‌پذیر کند و با تویوتا نیز در زمینه تحقیق و توسعه پلتفرم آی.تی خودروهای متصل 5G همکاری داشته است.

گفتنی است شرکت‌های مذکور، در ماه آگوست یک کنسرسیوم اطلاعاتی بزرگ از خودروهای متصل تشکیل دادند و اعلام نمودند که هدف از تشکیل این کنسرسیوم، اتصال شبکه‌های رایانش ابری برای پشتیبانی از نقشه‌برداری زمان واقعی، کمک به رانندگی و سایر خدمات بوده است.

این کنسرسیوم اعلام کرده که بر روی توسعه معماری‌های جدید تمرکز خواهد کرد تا بتواند از ده اگزابایت در ماه که قرار است از خودروهای هوشمند تولید شود، پشتیبانی نمایید.
این کنسرسیوم همچنین قصد دارد برنامه‌های برای استانداردهای صنعتی و بهترین شیوه‌ها ارائه کند.
 
گفتنی است اریکسون که بازار خودروهای متصل خود را در ماه فوریه سال جاری راه‌اندازی کرد نیز اخیرا اعلام کرد که در حال توسعه یک پلتفرم ابری نرم‌افزاری برای خودروهای خودران است و قصد دارد خودروهای متصل 5G را نیز در ایالات متحده آزمایش کند.
 


کد مطلب: 50870

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50870/آزمایش-خودروهای-متصل-5g-اینتل-اریکسون

ايتنا
  https://www.itna.ir