کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گسترش زبان‌های دستیار هوشمند گوگل

16 آبان 1396 ساعت 16:29

ایتنا – شرکت گوگل به‌تازگی دو زبان دیگر را نیز به دستیار هوشمند صوتی خود افزوده است و کاربران اسپانیایی و ایتالیایی می‌توانند با زبان مادری خود با این سیستم ارتباط برقرار کنند.


شرکت گوگل به‌تازگی دو زبان دیگر را نیز به دستیار هوشمند صوتی خود افزوده است و کاربران اسپانیایی و ایتالیایی می‌توانند به زبان مادری خود با این سیستم ارتباط برقرار کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، رقابت دوره جدید نرم‌افزارهای هوشمندی که به دستیار کاربران تبدیل شده‌اند، به شرایطی رسیده است که باید دستیارهای هوشمند را پیشروهای رقابت شرکت‌ها دانست.
در این میان شرکت گوگل سعی دارد با افزایش میزان زبان‌های قابل پشتیبانی توسط دستیار هوشمند خود، بر توانایی‌های خود افزوده و بدین‌ترتیب، گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.

مطابق اعلام این شرکت، زبان‌های تعیین شده برای نخستین دوره بهبود این سیستم، زبان‌های اسپانیایی و ایتالیایی هستند که با توجه به پوشش خوب این دو زبان، طبیعتاً کاربران بسیاری را به این سیستم جذب خواهند کرد.
 
گوگل همچنین اعلام کرده است که انتخاب زبان اسپانیایی به این دلیل بوده است که کاربران کشورهای آمریکای لاتین نیز بتوانند از این رابط صوتی استفاده کنند.

بدین‌ترتیب، لیست زبان‌های قابل پشتیبانی در دستیار هوشمند گوگل به انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، ژاپنی، کره‌ای و غیره توسعه یافته و به تعداد 12 زبان رسیده است.
 
این تعداد موجب شده است، دستیار هوشمند گوگل از نظر تعداد زبان پشتیبانی در کنار کورتانا ی مایکروسافت قرار داشته و مواردی مانند آلکسای آمازون (که تنها از 8 زبان پشتیبانی می‌کند) را پشت سر بگذارد.
 
البته هنوز سیری در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، چرا که 20 زبان زنده دنیا توسط این سیستم هوشمند پشتیبانی می‌شوند.
 
شایان‌ذکر است که بیکسبی مایکروسافت هنوز راه بسیار طولانی‌ای برای رسیدن به رقبا در پیش رو دارد، زیرا تنها 2 زبان زنده دنیا یعنی کره‌ای و انگلیسی در لیست زبان‌های پشتیبانی شده توسط بیکسبی قرار گرفته‌اند.
 


کد مطلب: 50861

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50861/گسترش-زبان-های-دستیار-هوشمند-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir