۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶

گوگل و آمازون چگونه کودکان را جذب می‌کنند؟

ایتنا- گوگل اخیرا اعلام کرد که یوتیوب کیدز را به‌روزرسانی کرده است و امکاناتی در اختیار والدین قرار داده است که بتوانند با استفاده از آنها، کنترل بهتری روی استفاده کودکان از این اپلیکیشن داشته باشند.
گوگل و آمازون چگونه کودکان را جذب می‌کنند؟

گوگل به تازگی "یوتیوب کیدز" را به‌روزرسانی کرده است و قابلیت‌های جدیدی را هم در اختیار والدین قرار داده است تا بتواند بر نحوه استفاده کودک از این اپلیکیشن نظارت داشته باشند.
در بین قابلیت‌هایی که برای والدین عرضه شده است، ویژگی وجود دارد که به والدین این امکان را می‌دهد که برای هر یک از فرزندان خود پروفایل‌ شخصی بسازند.

به گزارش ایتنا والدین پس از ایجاد پروفایل شخصی می‌توانند یک رمز عبور خاص برای هر یک از فرزندان خود تعریف و اعمال نمایند. البته والدین می‌توانند از این کار صرفنظر کنند و در حال حاضر، طراحی کلی آن بر اساس سن کودک انجام شده است.

گفتنی است بیش از نیمی از  کودکان آمریکایی که در سن دبستان قرار دارند و تعداد آنها هم بسیار زیاد است، از اپلیکیشن‌های آموزشی گوگل نظیر داکس و جیمیل برای کارهای مربوط به درس و کلاس خود استفاده می‌کنند و بسیاری از این برنامه‌ها توسط کروم‌بوکس پشتیبانی می‌شود و اکنون بیش از نیمی از دستگاه‌هایی که به آمریکا عرضه می‌شود، توسط کروم‌بوکس پشتیبانی می‌شود.

گفتنی است که گوگل به طور مستقیم از این برنامه‌ها کسب درآمد می‌کند، ولی چیزی که مهم‌تر است ایجاد عادت‌های مشتریان است. دانش‌آموزان دبیرستانی تمایل دارند که فایل‌های خود را از حساب‌های آموزشی به حساب شخصی منتقل کنند.
گوگل در این میان قصد دارد که بتواند در دانشگاه و بقیه مراحل زندگی افراد هم مفید واقع گردد.

شرکت آمازون نیز یک سرویس محتوای مناسب برای کودکان دارد که "فری‌تایم" نام دارد که شامل لیستی از اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها، ویدیوها، وب‌سایت‌ها و غیره است. این شرکت اخیرا مجموعه‌ای از ابزارهای جدید را برای والدین عرضه کرده تا بتوانند در جریان فعالیت‌های کودک خود باشند و بدانند که کودکشان چه می‌بیند، چه می‌خواند و چه استفاده‌ای از فری‌تایم می‌کند.
 
آمازون از طریق دستیار هوشمند خود که الکسا نام دارد و با قرار دادن بازی‌های مختلف در آن، کودکان را به سمت خود جذب می‌کند. با این روند، افراد از اوایل کودکی و در مراحل بعدی زندگی خود از امکانات گوگل و آمازون استفاده می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
 
کد مطلب: 50850
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام