۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱

تشخیص احساسات و عواطف توسط کامپیوترها

ایتنا- کامپیوترها می‌توانند عواطف و احساسات آدمی را تشخیص دهند و عکس‌العمل بشر را در مواقع مختلف پیش‌بینی کنند.
تشخیص احساسات و عواطف توسط کامپیوترها
نفوذ هوش مصنوعی به زندگی روزمره انسان‌ها باعث شده تا زندگی ما از این فناوری قدرتمند تأثیر بگیرد و در نتیجه این فناوری بتواند احساسات و عواطف ما را تجزیه و تحلیل نموده و واکنش‌های ما نسبت به پدیده‌های مختلفی که در زندگی اتفاق می‌افتد را پیش‌بینی کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، کامپیوترها در حال حاضر می‌توانند احساسات و عواطف ما را شناسایی کنند و در قدم بعدی، احساس واقعی ما را آنالیز، تجزیه و تحلیل نمایند. زمانی این موضوع برای انسان‌ها یک داستان تخیلی بود، اما با تلاش دانشمندان به وقوع پیوسته و حتی اگر انسان هیچ سخنی به زبان نیاورد، کامپیوترها باز هم می‌توانند احساس او را فهمیده و درک کنند.
 
سیلورلاجیک لبز، کسب‌وکار نوپایی در سیاتل است. این استارتاپ، فناوری تشخیص احساسات ساخته که می‌تواند احساسات و عواطف انسان را تشخیص داده و سپس تجزیه و تحلیل کند. این کسب‌وکار نوپا، به نحوی می‌تواند پیش‌بینی کند که مردم چگونه رفتار می‌کنند و از خود واکنش نشان می‌دهند.

این شرکت ادعا کرده این فناوری می‌تواند احساسات و انگیزه‌های انسانی را دقیق‌تر از فناوری‌های موجود پیش‌بینی کند. الگوریتم این فناوری، بر اساس حرکات ریز و غیرقابل تشخیص انسان بوده و این کار، تشخیص احساسات انسانی را آسان می‌سازد و در نتیجه می‌تواند در زمینه‌ای مشخص، درکی از معنای احساسات انسان ارائه دهد.
 
فعالیت این فناوری بر اساس تجزیه و تحلیل حرکات چهره با محدوده‌ای از احساسات انسانی -که در تنظیمات خصوصی نمایش داده می‌شود- انجام می‌گیرد. این حرکات در مکان‌هایی مانند مصاحبه‌ها، گروه‌های تمرکز و گردهمایی‌های عمومی مانند کنفرانس مطبوعاتی یا شهادت قانونی برای هوش مصنوعی تعیین می‌گردد.
 
این فناوری، انسان را ثانیه به ثانیه بررسی نموده و سپس عواطف او را در لحظات مختلف مقایسه می‌کند تا بفهمد که در لحظات مختلف، چه احساسی دارد. این فناوری، مشخصات مختلف رفتاری انسان در لحظات لذت، ترس، اعتماد، غم، خشم و نفرت را در نظر می‌گیرد.
 
کد مطلب: 50841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام