۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳

بهترین روش‌های حفظ امنیت گوشی اندروید

ایتنا- افرادی که در حال ساختن بدافزار هستند و همچنین کسانی که کار فیشینگ انجام می‌دهند، در پی آن هستند که به هر شکل ممکن کاربران را تحت تأثیر خود قرار دهند اما با چند روش می‌توان مانع از نفوذ و سوء استفاده آن شد.
بهترین روش‌های حفظ امنیت گوشی اندروید
امن‌ترین گوشی‌های هوشمند، گوشی‌هایی هستند که سیستم عامل اندروید دارند و حتی آخرین نسخه آی.اُ.اس 11 هم چند روز پس از عرضه به بازار، کرک شد. اندروید همواره مورد حمله قرار می‌گیرد و نسخه‌های قدیمی نسبت به نسخه‌های جدید آسیب‌پذیری بیشتری دارند.
 
به گزارش ایتنا، هنوز بسیاری از فروشندگان گوشی هوشمند، پچ‌های امنیتی ماهانه اندروید که توسط شرکت گوگل منتشر می‌شود را ارائه نداده‌اند و حملات "روز صفر" کماکان انجام می‌‌‌شود و برای مشتریان گوشی‌های اندروید مشکل ایجاد می‌کند.

بنا به توصیه کارشناسان، چند روش وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید امنیت خود و گوشی اندرویدی خود را حفظ کنید. بسیاری از این روش‌ها، فوق‌العاده ساده هستند.
برای حفظ امنیت، باید هر روز کارهای بیشتری انجام داد زیرا ترفندهایی که برای دور زدن امنیت وجود دارد، روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و مخاطبان را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
اولین و ساده‌ترین روش آن است که گوشی هوشمند اندرویدی خود را از فروشندگانی بخرید که پچ‌های اندرویدی را به سرعت منتشر می‌کنند. با این کار می‌توانید به نسخه‌هایی دسترسی داشته باشید که از نظر امنیتی، در وضعیت مناسبی قرار دارند و هکرها به آسانی نمی‌توانند به آن نفوذ کنند.

یکی از روش‌های دیگر آن است که گوشی خود را قفل کنید. شاید بسیاری از مردم این مسئله را جدی نمی‌گیرند. اما یکی از راه‌های موثر برای این جلوگیری از این افراد همین مسئله است. برای باز کردن گوشی خود می‌توانید از امن‌ترین راه که در واقع همان کد پین باشد استفاده کنید. اثر انگشت، الگو، تشخیص صدا و اسکن قرنیه، همگی قابل شکستن هستند.
 
راه سوم، استفاده از احراز هویت دومرحله‌ای است.
و سرانجام یکی دیگر از راه‌های مهم و موثر برای حفظ امنیت، استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی می‌باشد؛ زیرا اکثریت قریب به اتفاق بدافزارهای اندروید از منابع اپلیکیشن غیرقابل اعتماد به وجود می‌آید.
 
کد مطلب: 50811
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام