۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۵

اشتباه عجیب و خطرناک مدیریتی در شرکت دل

ایتنا - معلوم نیست که مدیران شرکت دل چه فکری می‌کردند زیرا ماه گذشته دامنه این شرکت برای مدتی طولانی توسط فردی دیگر و به‌صورت کاملا قانونی تصاحب شده بود.
اشتباه عجیب و خطرناک مدیریتی در شرکت دل
معلوم نیست که مدیران شرکت دل چه فکری می‌کردند، زیرا ماه گذشته دامنه این شرکت برای مدتی طولانی توسط فردی دیگر و به‌صورت کاملا قانونی تصاحب شده بود.

به گزارش ایتنا دامنه‌های متعلق به شرکت‌های بزرگ در نوع خود قیمت بسیار بالایی دارند و برای همین هم شرکت‌ها هیچ‌گاه نمی‌گذارند که این دامنه‌ها در معرض خطر تصرف قرار داشته باشند.

در این میان به نظر می‌رسد که مسئولان شرکت دل چندان با حقیقت بالا میانه‌ای نداشته‌اند زیرا آن‌قدر در تمدید دامنه مربوط به بخش خدمات پشتیبانی و بازیابی خود تعلل کردند که این تاریخ مالکیت این دامنه توسط این شرکت را رسیده و مالکیت دل بر این دامنه منقضی شد.
 
در این میان یک فرد بسیار سودجو که ظاهرا به‌صورت منظم به بررسی این دامنه مشغول بوده است، به‌محض پایان یافتن مالکیت دل و پیش از این‌که مسئولان این شرکت فرصت تمدید مالکیت خود را داشته باشند، این دامنه را خریداری کرد.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، دامنه DellBackupandRecoveryCloudStorage.com در بازه زمانی نزدیک به یک ماه یعنی بین اوایل ژوئن تا اوایل جولای در اختیار فردی به نام دیمیتری واسیلیف قرار داشت.

این فرد که صاحب شرکت TeamInternet است و در کشور آلمان فعالیت می‌کند. البته این فرد به‌هیچ‌ عنوان از این دامنه سوءاستفاده نکرد و دل باید به خاطر این موضوع قدردان وی باشد.
 
برای درک موقعیت و خطر سوء مدیریت مسئولان دل کافی است بدانید که اگر فرد یاد شده می‌خواست، می‌توانست موجب شود تا کاربرانی که به این دامنه مراجعه می‌کنند و فکر می‌کنند که هنوز در اختیار دل است، با بدافزارهایی بسیار خطرناک روبرو شوند.
 
همچنین مشخص نیست که قیمت پرداخت‌شده به واسیلیف برای باز پس گرفتن این دامنه چه رقمی بوده است، ولی امید می‌رود که این اقدام به‌عنوان یک درس مناسب مدیریتی برای شرکت‌های بزرگ به‌حساب بیاید.
 
کد مطلب: 50799
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام