کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

BMW لوکس «استیو جابز» حراج می‌شود + تصاویر

سايت خبری ايتنا , 10 آبان 1396 ساعت 11:14

ایتنا - این BMW Z8 در تاریخ اول آپریل 2000 ساخته شد و سپس اکتبر همان سال جابز آن را خریداری کرد.



اتومبیل لوکس BMW Z8 با موتور پرقدرت 400 اسب بخاری که زمانی زیر پای «استیو جابز» مدیر عامل فقید شرکت اپل بود، حراج می‌شود تا کلکسیونرها و علاقه‌مندان به یادگاری‌های این مرد بزرگ عرصه فناوری دست به‌کار شوند و آن را خریداری کنند.

به گزارش ایتنا، این اتومبیل لوکس و تمیز قرار است در حراجی Sotheby نیویورک در معرض دید عموم قرار بگیرد و پیش‌بینی شده است که در نهایت با قیمت 400 تا 500 هزار دلار به فروش برسد.


اسنادی که تایید می‌کنند نخستین صاحب این اتومبیل منحصر به‌فرد «استیو جابز» بوده، در سازمان‌های مختلف به ثبت رسیده است. همچنین کپی یک برگ سند ثبت شده در سازمان اسناد کالیفرنیا موجود است که نام آقای جابز را نشان می‌دهد.
در توضیحات این حراجی اعلام شد: «جابز به اصرار "لَری الیسون" مدیرعامل شرکت اوراکل Z8 را خریداری کرد. او تاکید کرده بود که این اتومبیل را به صورت شخصی مورد آزمایش قرار داده است و آخرین فناوری‌های مهندسی در حوزه اتومبیل را می‌توان در آن مشاهده کرد.»

این BMW Z8 در تاریخ اول آپریل 2000 ساخته شد و سپس اکتبر همان سال جابز آن را خریداری کرد. مدیر عامل پیشین اپل سپس در سال 2003 میلادی این اتومبیل را به صاحب کنونی آن که در شهر لس‌آنجلس ساکن است، فروخت.
از زمان تولید این BMW Z8 حدود 17 سال می‌گذرد و در این دوره زمانی اتومبیل مذکور تنها 15 هزار و 200 مایل راه رفته است. این خودرو که به رنگ نقره‌ای ساخته شده است، همراه با تمام لوازم جانبی اورجینال حراج می‌شود که از جمله آنها می‌توان به یک دستگاه تلفن همراه موتورولا اختصاصی ساخته شده برای BMW اشاره کرد که جابز از آن متنفر بود.

شرکت آلمانی BMW بین سال‌های 1999 تا 2003 میلادی 5700 دستگاه خودرو Z8 تولید کرد و قیمت آن پیش از ورود به آمریکا 128 هزار دلار بود. هم‌اکنون مدل‌های کارکرده آن با قیمت بین 165 تا 200 هزار دلار خرید و فروش می‌‌شوند.
 


کد مطلب: 50775

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50775/bmw-لوکس-استیو-جابز-حراج-می-شود-تصاویر

ايتنا
  https://www.itna.ir