کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از کسب‌وکار کوچک خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید

9 آبان 1396 ساعت 17:21

ایتنا- با یک سری از ابزارهای رایگان می‌توان از کسب و کار کوچک خود در برابر حملات سایبری مراقبت و محافظت کرد.


پیش‌بینی می‌شود که در سال 2021، جرائم سایبری حدود 6 تریلیون دلار خسارت به همراه داشته باشد.
بر اساس گزارش شرکت‌های مختلف، این مبلغ در سال 2015، 3 تریلیون دلار بوده است. تقریباً نیمی از تمام حملات سایبری علیه کسب و کارهای کوچک شکل گرفته است. به همین خاطر، این کسب‌وکارها باید تمهیداتی بیندیشند تا بتوانند از خود در برابر این حملات مخرب محافظت نمایند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز با توجه به آمارها، روی هک شدن یا نشدن کسب‌وکارهای کوچک، بحثی وجود ندارد. کسب‌وکارهای کوچک، هیچ بودجه‌ای به امنیت سایبری اختصاص نمی‌دهند. با این حال، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که این شرکت‌ها می‌تواند برای محافظت از خودشان در برابر مزاحم‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار دهند.

سرقت ایمیلی، عموماً یکی از متداول‌ترین جرائم سایبری است که شناسه ورود کسب‌وکارهای کوچک و رمزهای عبور آن را در اختیار هکرها قرار می‌دهد. هک‌هایی که در سال گذشته برای یاهو و لینکدین اتفاق افتاد، حساب میلیون‌ها کاربر را در اختیار هکرها قرار داد.
 
یکی از فرآیندهای مؤثر در زمینه حفاظت از این کسب‌وکارها و اشخاص در برابر سرقت ایمیل، تأیید هویت دومرحله‌ای است؛ بدین معنا که برای دسترسی به یک حساب ایمیل، باید یک مرحله اضافی را هم پشت سر گذاشت تا این اطمینان حاصل شود که کاربر در واقع صاحب اصلی حساب است. در این فرآیند، اپلیکیشن ایمیل همزمان با ورود کاربران به حساب، یک پیام متنی با یک کد منحصر به فرد برای وی می‌فرستد.

سپس کاربر، گوشی خود را بررسی نموده و کد دریافت‌شده را برای ورود به حساب ایمیل خود، وارد می‌کند.
بر اساس گزارشی دیگر، پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده (از سال 2017 تا 2021) هزینه‌های جهانی در زمینه محصولات و خدمات امنیت سایبری از یک تریلیون دلار هم فراتر خواهد رفت.

ابزارهای رایگانی هم وجود دارند که خطر تهدیدهای سایبری را کاهش می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به آنتی‌ویروش رایگان آواست برای کامپیوترها، مک‌ها و دستگاه‌های اندروید اشاره نمود. رانسیم، ابزار شبیه‌ساز باج‌افزار رایگانی است که آسیب‌پذیری یک شبکه در برابر حملات باج افزاری را مشخص می‌سازد.
 
“Weak Password Finder”، راهی سریع و آسان برای یافتن رمزهای عبور ضعیفی است که برای ایمیل، تماشای ویدئو، گوش دادن به موسیقی و غیره، توسط کارمندان سازمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 


کد مطلب: 50770

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50770/کسب-وکار-کوچک-خود-برابر-حملات-سایبری-محافظت-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir