۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰

هوش مصنوعی، خانه‌های هوشمند را امن‌تر می‌سازد

ایتنا- یکی از روش‌هایی که می‌تواند خانه‌ها هوشمند را به جایی امن‌تر تبدیل کند، استفاده از دوربین‌های هوشمند است.
هوش مصنوعی، خانه‌های هوشمند را امن‌تر می‌سازد
خانه هوشمند و دستگاه‌های هوش مصنوعی، نه تنها مناسب هستند و استفاده از آنها ساده و راحت است، بلکه می‌توانند خانه شما را به محلی امن‌تر تبدیل کنند و استفاده از شیوه‌های خوب امنیتی به لطف اینترنت اشیاء (IoT) به مرور دارد به کاری آسان تبدیل می‌شود.
در مورد خانه‌های هوشمند نیز وضعیت به همین منوال است. تفاوت اصلی خانه‌های هوشمند با خانه‌های معمولی در این است که همه وسایل در خانه‌های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند، که این امر مستقیما بر کیفیت زندگی اثرگذار است.
کنترل آب و هوا، چراغ‌ها، لوازم، قفل‌ها و انواع مختلفی از دوربین‌ها و مانتیورهایی که می‌توانند به خانه‌های هوشمند و خودکار اضافه شوند از هر جای خانه و حتی دور از خانه قابل کنترل می‌باشند.

به گزارش ایتنا موضوع استفاده از خانه‌های هوشمند، شباهت زیادی به خواننده اثر انگشت آی.دی لمسی آیفون یا اکنون، آی.دی چهره دارد که نسبت به روش قبلی که یک کد چهارحرفی بود، امن‌تر است و استفاده از آن نیز بسیار آسان‌تر است. راحتی دقیقا همان چیزی است که مردم را به سمت یک فناوری جذب می‌کند در حالی که امنیت موجود در این روش‌ها، واقعا یک مزیت محسوب می‌شود.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند خانه‌ها هوشمند را به جایی امن‌تر تبدیل کند، استفاده از دوربین‌های هوشمند است. این دوربین‌ها، دسترسی به منزل را آسان‌تر می‌کنند و یکی از مفیدترین دستگاه‌هایی هستند که از هوش مصنوعی در آنها استفاده شده است.
این دستگاه‌ها از دیدگاه امنیتی نیز بسیار مفید و موثر هستند و می‌توانند به عنوان یک بازدارنده عمل کرده و شما را از همه چیز مطلع کنند.
 
ویژگی فنی این دوربین‌ها عبارت از اینست که با کیفیت 1080p ضبط می‌کنند و در صورتی که پلیس بخواند کسی را از موارد ضبط‌ شده شناسایی کند به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد. دوربین‌های مورد بحث می‌توانند به صورت خودکار ویدیوها را برای ذخیره آسان و پخش مجدد، روی فضای ابری آپلود کنند.

الکسا، دستیار هوشمند دیجیتال آمازون، نیز می‌تواند خانه شما را امن‌تر کند. شما می‌توانید این دستگاه را با صدای خود کنترل کنید و تمام انواع کارهای جالب مانند پخش موسیقی را انجام دهد. الکسا می‌تواند به شبکه خانه هوشمند متصل شود و دستگاه‌های متصل دیگر را از یک دستگاه مرکزی کنترل کنید.
 
 
کد مطلب: 50714
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام