۰
plusresetminus
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۲۱

توییتر تبلیغات سیاسی را برچسب‌گذاری می‌کند

ایتنا- توییتر به تازگی اعلام کرد که تبلیغاتی که به نوعی با انتخابات در ارتباط هستند را برچسب‌گذاری خواهد کرد و شخصی که پشت انتشار این تبلیغات قرار دارد را مشخص خواهد کرد.
توییتر تبلیغات سیاسی را برچسب‌گذاری می‌کند
توییتر اعلام کرد که می‌خواهد تمام تبلیغات سیاسی را برچسب‌گذاری کند. این اتفاق بعد از تهدید قوانین و مقررات از سوی ایالات متحده در زمینه عدم افشای هزینه‌های سیاسی در رسانه‌های مجاری رخ داد.
بعد از آنکه فیس‌بوک، یک بازرسی اساسی روی تبلیغات سیاسی انجام داد، توییتر نیز اعلام کرد که وب‌سایتی راه‌اندازی می‌کند و افراد می‌توانند نام خریدار، جمعیت هدف و هزینه کل تبلیغات توسط تبلیغ‌کنندگان انتخابی را ببینند.

بنا به گزارش ایتنا شرکت‌های رسانه مجازی سیلیکون ولی و  تبلیغات سیاسی که روی وب‌سایت‌های این شرکت‌ها به نمایش درمی‌آید، به طور کلی از خواسته‌های قانونی که مقامات ایالات متحده روی تلویزیون، رادیو و سرویس‌های ماهواره‌ای اعمال می‌کنند، رها شده‌اند.

با این اوصاف، بعد از توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز اعلام کردند که عامل‌های روسیه و وابستگان آنها، تبلیغات را خریداری کرده‌اند و از اسم‌های جعلی روی سرویس‌های خود استفاده کرده‌اند تا پیام‌های تفرقه‌انداز خود را تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 منتشر کنند.
البته روسیه هواره دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده و می‌کند.

فیس‌بوک با اشاره به تبلیغات مرتبط با روسیه، اعلام کرد که برای نخستین بار این امکان را برای تمامی افراد فراهم می‌کند که تبلیغات سیاسی موجود در فیس‌بوک را بدون توجه به هدفی که این تبلیغات داشته است، مشاهده کنند. تلاش فیس‎بوک و توییتر برای وضع قوانین این چنین، قانون‌گذاران را راضی نکرده است.

یکی از سناتورهای آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدامات توییتر نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای به روزرسانی قوانین ما باشد.» یکی از اعضای دیگر هم درخواست کرد که افشای اطلاعات برای توییتر، اجباری شود. توییتر نیز در ادامه تلاش‌های خود در جهت راضی کردن قانون‌گذاران اعلام کرد که اصلاحات خود را نخست در ایالات متحده و سپس در تمام جهان اعمال خواهد کرد.
 
رویکرد جدید در مورد تبلیغات، در قسمت فید توییتر افراد قابل مشاهده خواهد بود و تبلیغات انتخاباتی و سیاسی با علامت «انتشار به وسیله حساب سیاسی» منتشر خواهد شد. قرار است برای افراد و تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی که از سیاست‌های توییتر تخطی کند، جرایم سنگین‌تری وضع گردد.
 
کد مطلب: 50701
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام