کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سایت‌های رمزگذاری شده در صدر پربازدیدها

خبرگزاری ايسنا , 1 آبان 1396 ساعت 12:35

ایتنا- بر اساس گزارش‌های سالانه، شرکت گوگل اعلام کرده که تعداد وب سایت‌هایی که تبادل اطلاعاتشان به صورت رمزگذاری شده است، درحال افزایش است.



 تبادل اطلاعات و گفت‌وگو به صورت رمزنگاری شده باعث افزایش ضریب امنیت و حفظ حریم شخصی می‌شود و گوگل در چند سال اخیر در تلاش بوده تا تعداد پروتکل‌های رمزنگاری شده HTTPS در فضای مجازی و اینترنت را افزایش دهد. 

بنابر تحقیقات و گزارش‌های منتشر شده، وب سایت‌هایی که برای حفظ امنیت و حریم شخصی و خصوصی افراد و کاربران، تبادل داده‌ها و اطلاعات آنها را به صورت رمزنگاری شده ارائه می‌دهند، بیشتر از دیگر وب سایت‌ها مورد استقبال قرار گرفته و می‌گیرند.

بر اساس نتایج و یافته‌های گوگل، استفاده از HTTPS در وب سایت‌ها در سال 2016 میلادی در مقایسه با سال 2015، به میزان 89 درصد افزایش یافته است. این در حالیست که این میزان در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن حدود 50 درصد بوده است.

اما در میان صد وب سایت پرکاربرد و پربازدید اینترنتی هم تعداد وب‌سایتهایی که به طور پیش فرض از پروتکل ایمن HTPS استفاده می‌کنند از 37 سایت به 71 سایت افزایش یافته است.

گوگل مدتی است وب سایت‌هایی که از این پروتکل ایمن استفاده نمی‌کنند را در مرورگر گوگل کروم علامت‌گذاری می‌کند و همین امر مدیران این گونه وب سایت ها را به استفاده از HTTPS  سوق می‌دهد تا بدین وسیله به کاربران بفهماند وارد کردن رمز عبور و اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری در چنین وب سایت‌هایی، به‌هیچ‌وجه از لحاظ امنیتی درست نیست.
گوگل اعلام کرد که در صورت دریافت هرگونه داده از وب‌سایت‌های دارای  HTTP، مروگر  گوگل کروم به شما "امن نبودن" آن را اعلام خواهد کرد؛ حتی اگر در حالت Incognito باشید.


کد مطلب: 50679

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50679/سایت-های-رمزگذاری-شده-صدر-پربازدیدها

ايتنا
  https://www.itna.ir