۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶

تراشه‌های کوالکام یک تکه از اتومبیل بعدی شما خواهد بود

ایتنا - ورود فناوری‌های هوشمند به عرصه خودروسازی با آنچه که تاکنون در زمینه گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی انجام داده کاملا متفاوت است و درگیری‌های جدیدی پیش روی آنها وجود دارد.
تراشه‌های کوالکام یک تکه از اتومبیل بعدی شما خواهد بود
کوالکام سال گذشته اعلام کرده بود که با پرداخت 47 میلیارد دلار شرکت NXP Semiconductor را برای ورود رسمی به عرصه خودروهای هوشمند خریداری می‌کند.

«اگر به یک اتومبیل هوشمند فکر می‌کنید که در تمام مسیر حرکت به اینترنت متصل باشد و همه امکانات مورد نیاز شما را به بهترین شکل در اختیارتان بگذارد، ما یک تکه از اتومبیل بعدی شما خواهیم بود.»
این جمله را «استیو مولنکوف» مدیر عامل شرکت کوالکام، بزرگ‌ترین تولید کننده تراشه‌های موبایلی در آخرین مصاحبه خود گفته است.

به گزارش ایتنا مدیر عامل شرکت مزبور بر این مسئله تاکید دارد که تولید قطعات و لوازم مورد نیاز اتومبیل‌های هوشمند، مهم‌ترین هدف آنها محسوب می‌شود و از آنجایی که کوالکام عرصه گوشی‌های هوشمند را رو به پایان می‌بیند، کسب و کار جدید خود را برای دنیای اتومبیل‌های هوشمند تعریف کرده است.
این شرکت بزرگ تراشه‌ساز که دفتر مرکزی آنها در شهر سانتیاگو در آمریکا واقع شده است، سال گذشته اعلام کرده بود تصمیم دارد با پرداخت 47 میلیارد دلار شرکت NXP Semiconductor را خریداری کند تا از این طریق بتواند به صورت کاملا رسمی وارد عرصه خودروهای هوشمند شود.

او طی سخنرانی خود در کنفرانس وال استریت که در کالیفرنیا برگزار شده بود گفت: «معماری خودروها تغییرات عمده‌ای را پیش روی خود می بیند. ما سیاست‌های خود را به گونه‌ای تعریف کرده‌ایم که در آینده نزدیک به یک قطعه از تمام اتومبیل‌های هوشمند در جهان تبدیل خواهیم شد. تلاش‌های کنونی ما باعث شده است مشکلات سیستمی در خودروهای هوشمند برطرف شود و تغییرات بزرگ فناوری را باعث شویم.»

مولنکوف بر این باور است که ورود فناوری‌های هوشمند به عرصه خودروسازی با آنچه که تاکنون در زمینه گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی انجام داده کاملا متفاوت است و درگیری‌های جدیدی پیش روی آنها وجود دارد.
مدیرعامل کوالکام همچنین توضیح داد: «صنعت فناوری خود را از این اتفاق دور نمی‌بیند که نسل جدید اتومبیل‌ها متصل باشند و کاملا هوشمند عمل کنند. در این میان متصل بودن خودروها به این معنی نیست که فقط به اینترنت اتصال داشته باشند و آنها به صورت همزمان به دیگر خودروها هم متصل خواهند بود.»
 
کد مطلب: 50669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام