۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰

Airbus خودرو هوشمند پرنده عرضه کرد +‌ عکس

ایتنا - از این خودرو به عنوان یک کپسول هوشمند با قابلیت حمل سرنشین هم یاد می‌کنند که می‌تواند روی زمین یا در آسمان حرکت کند.
Airbus خودرو هوشمند پرنده عرضه کرد +‌ عکس
شرکت Airbus از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیما در جهان، به منظور حل مشکل ترافیک در جهان وسیله نقلیه هوشمندی طراحی کرده است که در اصل ترکیبی از خودرو و پهپاد محسوب می‌شود و به عبارت دیگر از آن می‌توان به عنوان یک خودروی برقی هوشمنده پرنده یاد کرد.

به گزارش ایتنا، این خودروی هوشمند که Pop.Up نام دارد، در پروژه بزرگ Vahana به تولید رسیده است و شرکت Airbus در این طرح می‌کوشد خودروهای هوشمند آینده را با قابلیت پرواز کردن در خیابان‌ها عرضه کند.
خودروی جدید که ساختار پازلی دارد و قطعات آن مانند پازل به یکدیگر متصل می‌شوند، به گونه‌ای ساخته است که در هنگام نیاز اتصال بدنه با چرخ‌ها قطع می‌شود و دو بال از اطراف خودرو بیرون می‌آید تا امکان پرواز آن فراهم شود.
از این خودرو به عنوان یک کپسول هوشمند با قابلیت حمل سرنشین هم یاد می‌کنند که می‌تواند روی زمین یا در آسمان حرکت کند.
شرکت Airbus در جریان معرفی نخستین خودرو پرنده خود با انتشار بیانیه‌ای گفت: «سیستم مرکزی کنترل Pop.Up به گونه‌ای طراحی شده است که انواع حسگرهای زمینی و هوایی را شامل می‌شود و با اتصال به سرورهای مرکزی، به راننده امکان می‌دهد با فاصله مشخص از سطح زمین پرواز کند. این خودرو بسیار انعطاف‌پذیر است و در کوچک‌ترین فضا هم می‌تواند پرواز کند.»
بدنه Pop.Up انعطاف‌پذیر طراحی شده است و داخل این کپسول پرنده دو صندلی برای نشستن سرنشینان وجود دارد که به خودرو امکان می‌دهد به صورت عمودی از زمین بلند شود و فضای زیادی برای پرواز نیاز نداشته باشد.
بدنه این خودرو هوشمند از فیبرهای کربنی ساخته شده است و با طول 2.6 متر، ارتفاع 1.4 متر و عرض 1.5 متر حرکت می‌کند. زمانی که Pop.Up از سطح زمین بلند می‌شود به کمک پنج موتور متحرک خود تا ارتفاع 4.4 متری از سطح زمین فاصله می‌گیرد.
 
کد مطلب: 50588
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام