۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۵

نخستین خودروی خودران بلک‌بری وارد خیابان شد

ایتنا - بلک‌بری که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد مرکز QNX برای توسعه نوآوری‌های خودروهای هوشمند را هم مدیریت می‌کند.
نخستین خودروی خودران بلک‌بری وارد خیابان شد
نخستین خودروی خودران مجهز به سیستم هوشمند QNX بلک‌بری بدون راننده و سرنشین در خیابان‌های شهر اوتاوا در کشور کانادا مورد آزمایش قرار گرفت و این نخستین باری بود که کشور کانادا یک دستگاه وسیله نقلیه خودران را در خیابان‌های عمومی خود مورد استفاده قرار داد.

به گزارش ایتنا، فناوری مذکور روی یک دستگاه اتومبیل لینکولن مدل MKZ نصب شده بود که برای آزمایش آن «جیم واتسون» شهردار اوتاوا، «مارین ویلکینسون» رئیس شورای شهر اوتاوا و «جان وال» مدیر مرکز توسعه فناوری هوشمند QNX بلک‌بری حضور داشتند.
شرکت کانادایی بلک‌بری که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت دارد سال گذشته مرکز QNX برای توسعه نوآوری‌های مخصوص خودروهای هوشمند را در شهر اوتاوا تاسیس کرد.

مدیر این مرکز در جریان آزمایش خودرو مذکور گفت: «امروز نخستین باری بود که خیابان‌های کانادا شاهد حرکت خودروی خودران بود. پیش‌بینی می‌کنیم ظرف سه سال آینده 10 درصد اتومبیل‌هایی که در شهرهای مختلف کانادا حرکت می‌کنند این قابلیت را در اختیار داشته باشند.»
 
لازم به ذکر است برای حرکت این اتومبیل هوشمند خیابان‌های اطراف برای حرکت عابران پیاده ممنوع شد و البته تعداد اندکی اتومبیل‌های معمولی در اطراف آن حرکت می‌کردند تا میزان توانایی‌های خودروی خودران بلک‌بری برای پیدا کردن مسیر مناسب مشخص شود.
سیستم QNX بلک‌بری به صورت نرم‌افزاری برای کنترل و مدیریت خودروهای خودران ساخته شده است و در این میان «جان وال» توضیح داد بخش دیگر شرکت آنها روی مغز مرکزی این اتومبیل‌ها در حال فعالیت است.
 
کد مطلب: 50549
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام