۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۵

هشتمین «فانتوم» رولز-رویس مجهز به روبات هشت‌پا + عکس

ایتنا - هشتمین نسل خودروهای فانتوم قوی‌ترین و هوشمندترین سیستم اتومبیل‌های خودران در جهان را در اختیار دارد.
هشتمین «فانتوم» رولز-رویس مجهز به روبات هشت‌پا + عکس
«تورستن مولر-اوتواس» مدیرعامل شرکت رولز-رویس می‌گوید از نظر مالی فقط یک درصد جهان توان خرید اتومبیل‌های آنها را دارند و یک بررسی نشان داده است تمام کسانی اتومبیل‌های رولز-رویس را می‌خرند دستکم 30 میلیون دلار پول نقد داشته‌اند.

به گزارش ایتنا، این شرکت بریتانیایی پس از یک دهه طراحی و مهندسی، امروز محصول جدید خود را بنام «فانتوم 2018» وارد خیابان‌ها کرد و توضیح داد این محصول در اصل یک گالری هنری سیار محسوب می‌شود.
روی داشبورد این خودرو یک لایه کریستال کشیده شده است و مشتریان خود می‌توانند آثار نقاشی یا طراحی بزرگ‌ترین هنرمندان جهان را سفارش دهند تا روی لایه شیشه‌ای کار شود.
نخستین «فانتوم» رولز-رویس سال 1925 میلادی ساخته شده بود و هم‌اکنون که 92 سال از آن زمان می‌گذرد، شرکت مذکور ادعا می‌کند برند «فانتوم» قدیمی‌ترین خودرو در تاریخ جهان است که همچنان تولید می‌‌شود.
هشتمین نسل این سری از خودروها با نام Phantom VIII شناخته می‌شود که قرار است جایگزین مدل قبلی خود یعنی Phantom VII شود که از سال 2003 تاکنون در خیابان‌ها حرکت می‌کند.
بدنه فانتوم جدید از آلومینیوم مخصوص بدنه سفینه ساخته شده است و طراحی آن نسبت به مدل‌های قبلی اندکی خمیده‌تر و آیرودینامیک‌تر است.
مولر-اوتواس می‌گوید اغلب کسانی که خودروهای رولز-رویس را خریداری می‌کنند ترجیح می‌دهند به صورت سنتی کنترل اتومبیل را در اختیار بگیرند، ولی هشتمین نسل خودروهای فانتوم قوی‌ترین و هوشمندترین سیستم اتومبیل‌های خودران در جهان را در اختیار دارد و برای آن یک سیستم روباتیک مجهز به هوش مصنوعی پیش‌بینی شده است.
برای این روبات هوشمند هشت دست در نظر گفته شده است تا بتواند به کمک آنها چهار درب خودرو، کاپوت، صندوق عقب، سقف بازشو و فرمان اتومبیل را مدیریت کند. حسگرهای به کار گرفته شده در این سیستم روباتیک با چهار رادار اصلی که در اطراف «فانتوم 2018» کار گذاشته شده‌اند در ارتباط است تا به صورت لحظه به لحظه فضای پیرامون تا شعاع دو کیلومتری زیر نظر گرفته شود.
برای تمام محصولاتی که در سری جدید خودروهای رولز-رویس ساخته می‌شوند دو سرور اختصاصی در بریتانیا و آمریکا راه‌اندازی شده است تا خودرو به صورت لحظه به لحظه همه اطلاعات خود را به آن بفرستد و پس از پردازش دقیق، بهترین و کاربردی‌ترین اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان بگذارد. راننده «فانتوم 2018» به کمک سیستم روباتیک و سرور مذکور می‌تواند حین حرکت کنترل خودرو را به طور کامل کنار بگذارد و البته با اطمینان کامل به مقصد برسد.
این خودرو شامل سه نمایشگر لمسی 6.5 اینچی می‌شود که یکی از آنها در قسمت مرکزی کنسول جلو و دو نمایشگر دیگر در پشت صندلی‌ها کار گذاشته شده‌اند. میز قدیمی که در قسمت مرکزی خودروهای رولز-رویس وجود دارد در محصول جدید به ورودی USB، نمایشگر لمسی، ورودی‌های HDMI و سیستم پخش اطلاعات اصلی مجهز شده است.
این میز هوشمند با سیستم iDrive شرکت BMW سازگاری دارد و از این رو سیستم های کنترلی مشابه، نمایشگرهای لمسی، سیستم‌های سرگرمی و ... به صورت مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بدنه این خودرو 130 کیلوگرم مواد عایق صدا به کار گرفته شده است و تمام شیشه‌های آن دوجداره هستند و در بین هر در فوم‌های جذب صداهای اضافی محیط هم به کار رفته است.
این خودرو با موتور 6.6 لیتر با 12 سیلندر با توان 563 اسب بخار حرکت می‌کند و پیش‌بینی شده است با قیمت 700 هزار دلار وارد بازار شود.
 
کد مطلب: 50547
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام