۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵

موانع پیش روی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی

ایتنا- شرکت‌های مختلف، میلیون‌ها دلار در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما با این حال موانع بزرگی در پیش روی آنها قرار می‌گیرد.
موانع پیش روی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی
بر اساس مطالعات جدید، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و نیز دسترسی به استعداد و بودجه کافی، چالش‌های اصلی پیش روی استقرار هوش مصنوعی در شرکت‌های مختلف است.
هوش مصنوعی، در حال حاضر یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین فناوری‌های موجود است. این فناوری بر آن است تا مزایای قابل توجهی را به سمت کسب‌وکارها و نیز افراد سوق داده و علاوه بر این، این کار را با انتقال مقدار زیادی داده انجام دهد و از این طریق مسائل زیادی را حل کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، مطالعه مذکور نشان می‌دهد که سازمان‌های زیادی مشتاقانه در پی استفاده از هوش مصنوعی هستند و منابع مالی عظیمی را به این فناوری اختصاص داده‌اند. این شرکت‌ها در عین صرف هزینه‌های هنگفت برای استقرار این فناوری، هنوز با موانع و مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

"ونسون بورن"، شرکت فعال در زمینه پژوهش بازار فناوری و نیز "ترادیتا"، ارائه دهنده تجزیه و تحلیل داده، 260 شرکت بزرگ در سراسر دنیا را مورد بررسی قرار دادند.
طی این بررسی 80 درصد اذعان داشتند که شرکت آنها در حال حاضر روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. از بین هر سه شرکت، یکی از آنها بر این باور بودند که باید در 36 ماه آینده سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوانند به رقابت خود با رقبا ادامه دهند.
 
 

سازمان‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته بودند، به طور میانگین 6.47 میلیون دلار روی فناوری هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری نموده و این میزان در منطقه آسیا-اقیانوسیه 8.25 میلیون دلار بود.
پیش‌بینی شرکت‌ها این است که هوش مصنوعی، به یک فناوری راهبردی و بلندمدت تبدیل و سرمایه‌گذاری‌ها در پنج سال آینده دو برابر و در ده سال آینده، سه برابر خواهد شد.

بسیاری از شرکت‌ها به فناوری هوش مصنوعی و مزایای فوق‌العاده آن متعهد هستند، اما در هنگام استقرار هوش مصنوعی و بازگشت سرمایه، با چالش‌های متعددی روبرو می‌شوند.

کد مطلب: 50525
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام