۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۷

جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران توسط گوشی‌های وان‌‌پلاس

ایتنا- یک مهندس نرم افزار مستقر در انگلستان گزارش داد که گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس با استفاده از سیستم عامل اکسیژن مبتنی بر اندروید این شرکت، حجم قابل توجهی از اطلاعات فعالیت کاربران را بدون مجوز جمع آوری می‌کنند.
جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران توسط گوشی‌های وان‌‌پلاس
در اوایل سال جاری میلادی، مهندس کریستوفر مور فهمید که گوشی وان‌پلاس 2 او، حجم زیادی از اطلاعات مربوط به فعالیت وی را به خدمات وب آمازون (اِی.دبلیو.اس) ارسال می‌کند.
در بین این داده‌ها، اطلاعاتی مانند شماره تلفن، شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI)، آدرس مک، نام شبکه موبایل و شماره سریال دستگاه وجود داشت.

به گزارش ایتنا شرکت وان‌پلاس که در چین قرار دارد، طی بیانیه‌ای که در اختیار چندین رسانه قرار گرفت، اعلام کرد که دو جریان تجزیه و تحلیل را به شیوه‌ای ایمن از دستگاه‌های کاربران منتقل می‌کند و مقصود آن، ارائه پشتیبانی بهتر و مطابقت دقیق نرم‌افزار با رفتار کاربر است.
یکی از جریان‌ها را می‌توان از طریق تنظیمات غیرفعال کرد، ولی قطع کردن جریان دوم، نیازمند اتصال گوشی به کامپیوتر شخصی و غیرفعال کردن بسته نرم‌افزاری است.

مور در ماه ژوئن در وبلاگ امنیتی و فناوری خود مطالبی نوشت و در آن مطالب، ترافیکی را از گوشی خود کشف کرد که به یک دامنه ناآشنا متصل بود.
به گزارش ایتنا این دامنه open.oneplus.net بود و نشان می‌داد که مقصد آن سرور اِی.دبلیو.اس در منطقه شرقی آمریکا است. وی با بررسی بیشتر این دامنه، دانست اطلاعاتی که منتقل می‌شود، شامل اطلاعات قابل شناسایی شخصی در مورد گوشی او، اپلیکیشن‌های ویژه و فعالیت‌هایی که وی انجام می‌دهد.
وی از طریق حساب توییتر وان‌پلاس درخواست پشتیبانی کرد، ولی فقط مسیر عیب‌یابی به وی پیشنهاد شد و پس از آن دیگر هیچ پاسخی دریافت نکرد. مور، مطالب مشابهی را در انجمن‌های کاربری آنلاین ردیت و وان‌پلاس مشاهده کرده است ولی نتوانست راهی بیابد که جمع‌آوری داده از گوشی خودش را به صورت دائمی متوقف کند.

وان‌پلاس در بیانیه خود اعلام کرد: «ما تجزیه و تحلیل‌های خود را از دو راه و به شیوه HTTPS برای سرور آمازون ارسال می‌کنیم. هدف از جمع‌آوری این اطلاعات، ارائه پشتیبانی بهتر و مطابقت دقیق نرم‌افزار با رفتار کاربر است.»
کد مطلب: 50524
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام