۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰

BMW i5 به عنوان فناورانه‌ترین خودروی جهان معرفی شد + تصاویر

ایتنا - جلوپنجره BMW i5 ارتباط خودرو را با سیستم بی‌سیم شارژ باتری، خودروهای در حال حرکت، سیستم‌های ماهواره‌ای و ... برقرار می‌کند.
BMW i5 به عنوان فناورانه‌ترین خودروی جهان معرفی شد + تصاویر
شرکت BMW در سری محصولات الکتریکی و هوشمند خود مدل مفهومی اتومبیلی را به نمایش گذاشت که به احتمال قوی مدل نهایی آن با نام i5 وارد بازار می‌شود.

به گزارش ایتنا، این محصول آخرین خودروی برقی ساخته شده در شرکت آلمانی محسوب می‌شود و قرار است به صورت مستقیم با اتومبیل‌های هوشمند تِسلا وارد رقابت شود. مدل مفهومی این خودرو با نام i Vision Dynamics معرفی شده که از نظر ظاهری شبیه به خودروهای کوپه چهاردر BMW است.
در هر کدام از دو سپر این اتومبیل 18 حسگر هوشمند جاسازی شده است تا امکان حرکت خودرو بدون دخالت راننده هم فراهم شود.
با توجه به اینکه خودروی برقی نیازی به ورود هوا به سیستم داخلی موتور ندارد، این محصول، نخستین اتومبیل ساخته شده در شرکت BMW محسوب می‌شود که بخش جلوی پنجره آن اندکی تغییر یافته است تا به جای پره‌های ورود هوا، یک سطح هوشمند در قسمت جلوی اتومبیل قرار بگیرد.
این قسمت مرکز قرار گرفتن حسگرهای اصلی و دوربین‌های هوشمند است که ارتباط خودرو را با سیستم بی‌سیم شارژ باتری، خودروهای در حال حرکت، سیستم‌های ماهواره‌ای و ... برقرار می‌کند.
«آدریان هویدونک» مدیر گروه طراحی شرکت BMW در جریان معرفی این محصول توضیح داد نسبت به آینده بسیار خوش‌بین است و خودروهای دهه سوم از هزاره سوم میلادی را نسبت به آنچه که هم‌اکنون سوار می‌شویم کاملا متفاوت می‌بیند.
این خودرو برقی می‌تواند با حداکثر سرعت 600 کیلومتر در ساعت حرکت کند و در کمتر از 4 ثانیه سرعت آن از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
«دیک آرنولد» مدیر تولید BMW نیز توضیح داد این محصول که به عنوان خودرویی بین i3 و i8 روانه بازار می‌شود فناورانه‌ترین خودروی برقی جهان خواهد بود.
کد مطلب: 50513
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تولید بشه اولین نفری که میخرن ایرانیان !
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام