۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
مهمترین مسائل در مورد بک‌آپ‌گیری:

چه زمانی و از چه چیزهایی بک آپ بگیریم؟

ایتنا- به راحتی و تنها با چند اصل ساده عملیات بک آپ گیری انجام می‌شود.
چه زمانی و از چه چیزهایی بک آپ بگیریم؟


به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، بارهای بار در مورد بک‌آپ گیری، اهمیت آن و البته به موقع انجام دادن آن مقاله نوشته‌ایم و لزوم به کارگیری آن را تاکید کرده‌ایم. با این حال بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که بک‌آپ گیری عملیاتی پیچیده است و بک‌آپ گیری روزانه، هفتگی و ماهانه را به وقت های دیگر موکول می‌کنند. اما به راستی چگونه باید بک‌آپ گیری کرد؟ چه چیزهایی بایستی بک‌آپ گیری شوند؟ بک‌آپ های گرفته شده در کجا ذخیره خواهند شد؟ ما دستگاه‌های هوشمند بسیاری داریم اما متاسفانه هیچ گاه زمانی برای بک آپ گیری از اطلاعات درون آنها نداریم و به همین دلیل است که اغلب بک آپ گیری به تعویق می‌افتد.

در این مقاله ما قصد داریم به مهمترین مسائل بک آپ گیری و دستورالعمل‌های آن همانند اینکه چه زمانی، کجا، چگونه و چه چیزهایی باید بک آپ گرفته شوند، بپردازیم.

چه زمانی بک آپ گیری باید انجام شود؟
اولین سوالی که اغلب برای هرکاربری پیش می آید این است که چگونه بک‌آپ گیری انجام شود؟ پاسخ این پرسش کاملا ساده است. به راحتی و تنها با چند اصل ساده عملیات بک آپ گیری انجام می شود. تنها چیزی که در مورد بک آپ بسیار مهم است و نباید آن را پشت گوش انداخت این است که نظم در بک آپ گیری از هر چیزی مهم تر است و نباید نظم آن را بهم زد. به همین خاطر بهترین گزینه این است که شما برنامه ای منظم را در هر فصل برای بک آپ گیری خود ایجاد کنید و مکرر این کار را انجام دهید. (در حالت ایده‌آل فرآیند بک آپ گیری بایستی به صورت خودکار باشد و وظیفه این کار بر عهده کاربر نباشد).

ما این را به خوبی می‌دانیم که ارزش داده‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتا بک‌آپ‌گیری آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما روزانه در یک پروژه بزرگ فعالیت دارید، بهتر است بک‌آپ گیری‌های خود را روزانه انجام دهید زیرا اگر هر مشکلی برای داده های شما پیش بیاید نگران آنها نخواهید بود و زحمات پروژه شما به هدر نخواهد رفت. از سوی دیگر احتمال هک عکس‌های تعطیلاتی که در آن خیلی به شما خوش گذشته است وجود دارد، پس نباید زمان را از دست بدهید، چون هر آن امکان از دست رفتن اطلاعات شما وجود خواهد داشت.

در کجا اطلاعات بک‌آپ گیری شده باید ذخیره شوند؟
پس از اینکه شما تصمیم بر بک آپ گیری داده‌های خود گرفتید، حال بایستی به این فکر کنید که آنها را در کجا ذخیره کنید. شما در این زمان به این موضوع فکر کنید که باید مکانی امن را به داده های خود اختصاص دهید که اگر زمانی در عین بدشانسی به دام باج افزارهای قفل کننده افتادید، راه فرار داشته باشید و بک آپ های ارزشمند شما گرفتار باج افزارها نشوند. سه گزینه‌ای که اغلب به عنوان مکان مناسب ذخیره ی اطلاعات به ذهن کاربران می‌رسد فلش درایو USB یا هارد خارجی غیر متصل، ذخیره سازی بر روی شبکه  متصل یا همان NAS و ابرها هستند که بهترین گزینه برای شما همان ابرها است.

مزیت فلش‌های USB جمع و جور و قابل حمل بودن آنها است. اما باید بدانیم که پر شدن بیش از حد فلش باعث سوختن فلش و از بین رفتن اطلاعات حیاتی ما می‌شود. علاوه بر این، فلش های کوچک و سبک، به راحتی می‌شکنند و قابل سرقت و گم کردن هستند. از همین رو ذخیره دائمی بک‌آپ‌های گرفته شده در فلش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. هرچند آنها ابزارهای کمکی خوبی محسوب می شوند و منکر آن نمی‌شویم، اما فلش ها مکان مناسبی برای نگهداری همیشگی داده‌ها نیستند.

مزایای هارد دیسک خارجی ظرفیت نسبتا بالای آنها و البته قیمت مناسب و به صرفه آن است. اما مشکلی که برای هارد دیسک‌ها وجود دارد سنگینی و قابل حمل نبودن آنها است. هارد دیسک‌های با ظرفیت بالا سنگین هستند و اغلب نمی‌توان از آنها برای همه جا استفاده کرد.

سیستم بک‌آپ‌گیری آنها همانند فلش‌ها به مدیریت مستقل احتیاج دارد و برای بک آپ گیری می‌بایستی کپی از سیستم اصلی به هارد انجام شود. نقص دیگری که در هارد دیسک‌ها و ذخیره اطلاعات در آن ها وجود دارد این است که هارد درایوها قوی نیستند: هارد دیسک‌ها هم همانند فلش‌ها ممکن است در اثر موارد مختلف از بین بروند و آسیب ببینند. از این رو استفاده از آنها باید با دقت کافی انجام شود و معذوراتی را در پی خواهند داشت.

ذخیره سازی روی شبکه متصل همانند ذخیره بر روی یک کامپیوتر کوچک با هارد دیسک است که از شبکه  محلی شما قابل دسترس است. استفاده از شبکه برای بک آپ اطلاعات شما گزینه مناسبی است. اشکال استفاده از این روش قیمت آن است. از آنجا که NAS یک رایانه است، بنابراین هزینه آن در حدود یک کامپیوتر است. استفاده از شبکه برای ذخیره سازی نیاز به پیکر بندی دارد که این ویژگی در آن یک نقص محسوب می‌شود.

ذخیره سازی ابر یک گزینه عالی هم از لحاظ پویایی و هم دسترسی به فایل‌ها از هر دستگاه در هر نقطه ی جهان است. فقط در نظر داشته باشید که ابر همانند کامپیوتر شخصی شما است و بنابراین اگر ذخیره سازی ابر را انتخاب می‌کنید باید اطمینان حاصل کنید که موارد امنیتی رعایت شده باشد. علاوه بر این دسترسی به حساب ابر شما می تواند به معنای از دست رفتن اطلاعات شما باشد. به همین خاطر هنگام استفاده از این روش برای بک آپ گیری داده های خود درنظر داشته باشید که ابر مورد استفاده از امنیت رمزنگاری برای نگهداری اطلاعات شما استفاده کند و هنگام اتصال سیستم به ابر همه چیز در نهایت امنیت انجام شود.

چه چیزهایی باید بک آپ گیری شوند؟
اطلاعات درون هر دستگاهی که از آن استفاده می کنید باید بک آپ گیری شود: اطلاعات درون کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی کنسول‌های بازی قابل حمل باید بک آپ گیری شوند. بک آپ گیری از تلفن هوشمند شما به همان اندازه مهم است که بک آپ گیری از کامپیوتر شخصی اهمیت دارد.

اکثر ما عکس‌های بسیاری را با تلفن‌های هوشمند خود می گیریم و در نهایت آنها را بر روی اینستاگرام ذخیره می کنیم و به همان جا محدودشان می کنیم.
خوشبختانه سیستم عامل تلفن‌های هوشمند گزینه‌ای برای بک آپ گیری دارند که این امکان را برای محتوای درون تلفن‌های هوشمند، داده‌ها و البته تنظیمات فراهم می‌کند. بک‌آپ گیری در سیستم عامل های IOS با سرویس iCloud انجام می شود و هنگام اتصال دستگاه به سیستم فولدر iTunes برای آن وجود دارد.

iCloud، 5 گیگابایت فضای خالی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد که آنها می توانند از آن به عنوان منبع مناسبی برای ذحیره سازی بک آپ‌های خود استفاده کنند.

ما به شدت توصیه می‌کنیم که بک آپ گیری از اطلاعات خود را در اولویت کارهای خود قرار دهید و این کار را جدی بگیرید. هر اتفاقی می‌تواند برای تلفن هوشمند شما رخ دهد، می‌تواند به سرقت برود، می‌تواند گم شود و با این اتفاق تمام اطلاعات مهم شما از بین خواهند رفت. تنها چند دقیقه برای بک آپ گیری اطلاعات زمان نیاز است تا بتوانید از اتفاقاتی که می تواند برای داده های شما رخ دهد جلوگیری کنید.

چگونه از اطلاعات خود بک آپ گیری کنیم؟
ما قبلا هم اشاره کردیم که بک آپ گیری می تواند به صورت خودکار انجام شود. اما بدون استفاده از نرم افزارهای مخصوص بک آپ گیری بایستی به صورت دستی و با مدیریت کاربر انجام شود. البته استفاده از راهکار امنیتی توتال سکیوریتی کسپرسکی امکانات بسیاری همچون بک آپ گیری خودکار برای شما فراهم می شود.
برای بک آپ گیری خودکار در توتال سکیوریتی کسپرسکی:
  1. 1- بر روی گزینه  Backup and Restore در صفحه اصلی راهکار خود کلیک کنید.



2. سپس بر روی Select files to back up کلیک کنید.
 

3.  در گزینه Create backup copies of files می‌توانید نوع داده‌هایی که می‌خواهید را با انتخاب پوشه مشخص کنید.
 

4. یکی از پوشه‌ها را جهت گرفتن بک آپ انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که فایل‌های بک آپ را بر روی هارد دیسک‌های قابل حمل و یا در Dropbox، گوگل درایو و ... ذخیره کنید.
 

5.   یک برنامه منظم بک آپ برای داده‌ها تنظیم کنید.
 

6. یک کلمه عبور برای ایمنی پوشه مورد نظر ایجاد کنید.

7.  برای ذخیره سازی نسخه‌های پشتیبان پارامتر تعیین کنید.
 

8.  برای نسخه پشتیبان یک نام تعیین کنید.
 

 
9. بر روی گزینه Next کلیک کنید.
 

10.  زمانی‌که پشتیبانی را بر روی خودکار تنظیم کنید تمام این مراحل آغاز می‌شود.
 
کد مطلب: 50495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام