۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹

کارت اعتباری؛ قربانی بعدی تلفن همراه

ایتنا – تحلیل‌های انجام‌شده خبر از آن دارند که تا دو سال دیگر شاهد منقرض شدن نسل کارت‌های اعتباری فیزیکی خواهیم بود و تلفن‌های همراه هوشمند و پرداخت الکترونیکی همراه جای آن را خواهد گرفت.
کارت اعتباری؛ قربانی بعدی تلفن همراه
مطالعات و تحلیل‌های انجام شده حکایت از آن دارند که تا دو سال دیگر شاهد انقراض نسل کارت‌های اعتباری فیزیکی خواهیم بود و تلفن‌های همراه هوشمند و پرداخت الکترونیکی همراه، جای آن را خواهد گرفت.

به گزارش رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، در طول سال‌های پیش شاهد از بین رفتن فناوری‌های متعددی مانند ساعت‌های زنگ‌دار، تقویم، دوربین فیلم‌برداری و عکاسی خانگی، پخش‌کننده موسیقی و ... -به‌واسطه حضور پررنگ و پرکاربرد تلفن‌های همراه- بودیم و اکنون از دید کارشناسان و با توجه به هوشمند شدن این تلفن‌ها، به نظر می‌رسد قربانیان این لیست بیشتر نیز خواهند شد.

به‌تازگی سازمان ملل متحد اقدام به تهیه گزارش‌های ویژه‌ای از نقطه نظر فناوری کرده است که بر اساس آن، کارت‌های اعتباری نیز در طول دو سال آینده به بخشی از خدمات رایج تلفن‌های همراه تبدیل خواهند شد.

گفتنی است که سیستم‌های پرداخت الکترونیکی همراه تا به امروز توانسته‌اند تا جایگاه نسبتاً مقبولی را در میان کاربران به دست آورند، اما به‌هیچ‌عنوان به سطحی نزدیک به محبوبیت کارت‌های اعتباری نرسیده‌اند، اما گزارش یاد شده نشان می‌دهد که این تغییر تا سال 2019 اتفاق خواهد افتاد.
 
بر اساس جزئیات این گزارش، 51 درصد از کل پرداخت‌های کشورهای توسعه‌یافته در سال 2014 میلادی بر پایه استفاده از کارت‌های اعتباری انجام می‌شدند، اما این آمار در بازه زمانی پنج‌ساله به 49 درصد خواهد رسید.

این امر به این معنی نیست که مردم از پول نقد استفاده خواهند کرد، بلکه استفاده از پول نقد نیز با کاهش روبرو خواهد بود و در عوض، این پلتفرم‌های پرداخت الکترونیکی مبتنی بر ابزار همراه هستند که قرار است جای آنها را بگیرند.

در حال حاضر، بزرگ‌ترین سدی که در راه این فناوری قرار دارد، استفاده از یک استاندارد بین‌المللی برای تمام جهان است که هنوز غول‌های فناوری بر سر آن به توافق نرسیده‌اند، اما متخصصان معتقدند که این موضوع نیز به‌زودی محقق خواهد شد.
 
کد مطلب: 50471
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
NFC حرف نداره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام