۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸

بحرانی جدید در انتظار دنیای تلفن‌های همراه هوشمند

ایتنا – گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن هستند که شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه برای دسترسی به آخرین‌مدل‌های نمایشگر با مشکل روبرو خواهند بود زیرا پنل‌های فاقد حاشیه به‌شدت در بازار کمیاب هستند.
بحرانی جدید در انتظار دنیای تلفن‌های همراه هوشمند
گزارش‌ها و بررسی‌های میدانی منتشر شده حاکی از آن هستند که شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه، به زودی وارد دوره‌ای از مشکلات خواهند شد که ممکن است به بحرانی بزرگ بدل گردد و این بحران -آنگونه که کارشناسان می‌گویند- از دسترسی به آخرین مدل‌های نمایشگر ناشی می‌شود، چرا که این مدل‌ها (پنل‌های فاقد حاشیه) به‌شدت در بازار کمیاب هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، این نوع پنل‌ها امروزه محبوب‌ترین نوع نمایشگرها به‌حساب می‌آیند و از آنجا که در اولویت نخست انتخاب کاربران هستند، مدرن‌ترین تلفن‌های همراه هوشمند نیز به دنبال استفاده از آن هستند.
با این‌ حال، شرایط بازار تولید این پنل‌ها موجب ایجاد یک مشکل بزرگ برای تولیدکنندگان تلفن‌های همراه شده که ممکن است موجب کاهش تولید دستگاه‌هایی از این‌ دست شود.
 
به همین دلیل، برخی شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند که به صورت عادی از این نوع پنل‌ها استفاده می‌نمودند، پیشاپیش در طی یک هشدار، خبر از کمبود تولید این پنل‌ها در میان شرکت‌های سازنده پنل‌های نمایشگر داده‌اند تا به نوعی، فضا و بازار را برای این شرایط آماده کرده و از شوک احتمالی، جلوگیری نمایند.

اما در این میان، تحلیلگران معتقدند که این امر تنها به ضرر کاربران تمام خواهد شد، چرا که کم بودن این پنل‌ها به بالا رفتن قیمت آنها منجر شده و این مسئله نیز در نهایت، موجب افزایش قیمت محصولات تولید شده با نمایشگرهای بدون حاشیه خواهد گردید.

البته علت اساسی این کمبود نیز از دید کارشناسان کاملاً واضح است؛ تولید این نوع نمایشگرها نزدیک به 20 درصد بیشتر از تولید نمایشگرهای عادی، نیاز به مصرف شیشه دارد، ضمن آنکه فرآیند تولید آنها نیز بسیار دشوار و پرهزینه است که در مجموع قیمت نهایی بیشتری بر تولیدکننده تحمیل می‌کند و بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

با همه این تفاسیر، به نظر می‌رسد هنوز هیچ راهکار فنی و یا اقتصادی برای پیشگیری از این مشکل قطعی نشده است، هر چند کارشنان و مدیران در تلاش برای رفع و رجوع آن هستند.
کد مطلب: 50468
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام