۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸

پیکسل بادز گوگل یک مترجم شخصی

ایتنا- این نخستین باری نیست که گوگل تلاش می‌کند توانایی ترجمه واقعی بین زبان‌های مختلف را امتحان کند.
پیکسل بادز گوگل یک مترجم شخصی
گوگل در رویداد جدید خود در کنار عرضه گوشی‌های هوشمند پیکسل 2، به تازگی مجموعه‌های هدفون‌های بلوتوثی تحت عنوان پیکسل بادز -با قابلیت‌های بی‌نظیر- عرضه کرده است که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ترجمه فوری بین چهل زبان مختلف با استفاده گوشی هوشمند پیکسل 2 اشاره نمود.
گفتنی است این هدفون به صورت نسخه آزمایشی روی صحنه به نمایش درآمد؛ پیکسل بادز با استفاده از سرویس ترجمه گوگل -روی گوشی‌های هوشمند پیکسل 2 بود- عبارتی کوتاه را از انگلیسی به سوئدی و بالعکس ترجمه کرد.
آدام چامپی، مدیر تولید گوگل برای پیکسل بادز، در وبلاگ شرکت مورد بحث نوشت: «این محصول مانند این است که یک مترجم شخصی را همراه خود به همه جا ببرید. فرض کنید که در ایتالیا هستید و می‌خواهید یک نوع پاستا سفارش دهید. کافی گوشی را سمت گوش راست نگه دارید و بگویید به من کمک کن ایتالیایی حرف بزنم.»

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، این نخستین باری نیست که گوگل تلاش می‌کند توانایی ترجمه واقعی بین زبان‌های مختلف را امتحان کند، ضمن اینکه گوگل هم اولین شرکتی نیست که درصدد است این توانایی را در یک مجموعه هدفون جای دهد. در حال حاضر اپلیکیشن ترجمه گوگل، روی اندروید و آیفون اپل می‌تواند ترفندی مشابه را انجام دهد. پس از فعال‌سازی میکروفون زنده، این دستگاه به جمله شما که به زبان انگلیسی است، گوش می‌دهد و همان جمله را بنابر انتخاب شما به چهل زبان دنیا ترجمه می‌کند.
 
 

می‌توان این ترفند را برای زبان انگلیسی هم بکار بست. البته برخی از قابلیت‌ها به اتصال خوب به اینترنت بستگی دارد. هدفون "دش‌پرو" برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند یک مترجم در گوش خود داشته باشند که همیشه همراه آنها باشد. این هدفون هم از همان ترفند پیکسل بادز استفاده می‌کند. البته هدفون مورد بحث از اپلیکیشن آی.ترنسلیت روی آیفون بهره می‌گیرد.

البته مترجم مایکروسافت اسکایپ هم می‌تواند کار ترجمه را بین هشت زبان و در حین تماس‌های صوتی و تصویری انجام دهد. در هنگام گفت‌وگوی متنی، تعداد زبان‌ها به 50 می‌رسد و در هنگام کنفرانس بین‌المللی و زبان‌های مختلف می‌تواند مفید واقع گردد.
کد مطلب: 50441
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام