۰
plusresetminus
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

یاهو هک شدن 3میلیارد حساب کاربری را تایید کرد

ایتنا- یاهو سرانجام تأیید کرد که تمام سه میلیارد پ‍‍‌ست الکترونیکی این شرکت در حمله‌ سایبری سال ۲۰۱۳، مورد سرقت اطلاعاتی قرار گرفته است.
یاهو هک شدن 3میلیارد حساب کاربری را تایید کرد



 
طبق بیانیه‌ای که شرکت یاهو منتشر کرده است این شرکت اعلام کرده که تعداد حساب‌های کاربری و پست‌های الکترونیک این شرکت که در سال ۲۰۱۳ هک شده بودند بالغ بر ۳ میلیارد مورد بوده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز این در حالیست که یاهو قبلا در دسامبر سال گذشته مدعی شده بود تنها یک میلیارد حساب کاربری و پست الکترونیکی مورد حملات سایبری و هک شدن قرار گرفته بودند حال آنکه جدیدترین اطلاعات نشان از سه برابر شدن قربانیان حمله به یاهو دارد.

هکرها در این حمله سایبری که در ماه اوت سال ۲۰۱۳ میلادی (چهار سال پیش) رخ داده بود به تمامی اطلاعات حساب‌های کاربری ایمیل یاهو شامل اسم، آدرس ایمیل، کلمه عبور، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و در مواردی سوال امنیتی و پاسخ آن دسترسی یافته بودند.

آن زمان وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا هکرهای وابسته به دولت روسیه را متهم به جاسوسی و اقدامات مداخله جویانه کرد
اما برخی اسناد و مدارک که بعدها منتشر شد حاکی از آن بود که بعضی از مدیران یاهو به دلیل همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا بر روی سرورهای خود یک آسیب‌پذیری عمدی ایجاد کرده بودند تا بدین وسیله امکان نظارت و جاسوسی از میلیون ها کاربر را برای این آژانس فراهم کنند.

با توجه به اینکه کاربران یاهو هر یک بیش از یک حساب کاربری در این سرویس دارند، تعداد قربانیان را نمی‌توان دقیقا سه میلیارد نفر اعلام کرد که از این ‌رو می‌توان گفت تعداد کمتری از کاربران در جهان مورد حمله سایبری قرار گرفته ‌اند
کد مطلب: 50434
برچسب ها: یاهو هک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام