کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر دم از یاهو خبری می‌رسد!

سايت خبری ايتنا , 13 مهر 1396 ساعت 12:05

ایتنا - یاهو بر این باور است که در سال ۲۰۱۳، سه میلیارد حساب کاربری مورد حمله قرار گرفته‌اند و نه – آن‌طور که پیش‌تر عنوان شده بود - یک میلیارد!


نقض امنیت گسترده یاهو در سال ۲۰۱۳ هنوز هم دست از سر این شرکت بر نداشته است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، یاهو روز گذشته اطلاعیه‌ای منتشر و در آن بیان کرد که بررسی بیشتر «جعل کوکی» این شرکت، منجر به شواهد جدیدی شده است.
بدین ترتیب، این شرکت اکنون معتقد است که تمام سه میلیارد حساب کاربری آن -نه تنها یک میلیارد حساب کاربری که پیش‌تر تصور می‌شد- تحت تأثیر این حملات قرار گرفته‌اند.

رقم بالا، شامل تمام افراد دارای ایمیل‌های یاهو و نیز همه افرادی است که برای استفاده از دیگر خدمات یاهو مانند فلیکر (Flickr) یا ورزش‌های فانتزی ثبت نام کرده بودند.

یاهو –که پس از تصاحب توسط ورایزون با بهای ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و ادغام با AOL در حال حاضر بخشی از Oath محسوب می‌شود– اظهار می‌دارد در زمان یکپارچه‌سازی شرکت‌های مذکور، به این اسناد دست یافته است.

در این میان، یاهو اشاره می‌کند که در سال ۲۰۱۳ و به محض کشف نقض اطلاعات، تلاش کرد تا اثرات آن را تا حد امکان کاهش دهد.

این اقدامات یاهو مستقیماً شامل اطلاع‌رسانی به کاربرانی است که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این افراد در آن زمان شناسایی شده و از آنها خواسته شده بود تا گذرواژه خود را تغییر دهند پرسش و پاسخ‌های امنیتی را دوباره تکمیل کنند تا بدین ترتیب دسترسی به حساب آنها امکان‌پذیر نباشد.

گفته می‌شود از آنجا که یاهو اعلام کرده است برای حفاظت از تمام حساب‌های کاربری قبلی اقدامات لازم را انجام داده، در نتیجه هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای در خصوص جعل کوکی ارسال نخواهد شد.

گفتنی است این مسئله، نه تنها به اعتبار یاهو، بلکه به ورایزون نیز ضربه بزرگی وارد کرده است.


کد مطلب: 50416

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50416/دم-یاهو-خبری-می-رسد

ايتنا
  https://www.itna.ir