۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۰

هک یاهو در سال 2013 و هدف قرار گرفتن تمام کاربران

ایتنا- هک یاهو در سال 2013، موجب شد که تمام سه میلیارد کاربر این سایت تحت الشعاع قرار بگیرند. یاهو اعلام کرد که در این عملیات سرقت داده، تمام حساب‌ها هک شده است.
هک یاهو در سال 2013 و هدف قرار گرفتن تمام کاربران
یاهو در ماه دسامبر سال گذشته  اعلام کرد که در سال 2013، بیش از یک میلیارد حساب کاربری در معرض خطر قرار گرفته است. این سرقت داده، بزرگ‌ترین سری از سرقت‌هاست که یاهو را به سمت کاهش قیمت دارایی‌ها پیش برد و منجر به فروش آن به مالک فعلی آن یعنی ورایزون کامیونیکیشنز شد.
البته زمانی که برای نخستین بار صحبت از هک حساب‌های یاهو در سال 2013 به میان آمد، رقمی در حدود 200 میلیون اکانت عنوان شد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، یاهو به تازگی اعلام کرد: «جدیدا اطلاعاتی جدیدی در مورد هک سال 2013 به دست آمده است.»
با اطلاعاتی که این شرکت به دست آورد، مشخص شد که تمامی حساب‌های کاربری از آن عملیات هک تأثیر گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اطلاعات به سرقت رفته، شامل اطلاعات این حساب‌ها از جمله آدرس و شماره تلفن بوده و ارتباطی با رمزهای عبور، اطلاعات کارت پرداخت یا اطلاعات حساب بانکی نداشته است.

ورایزون در ماه فوریه، به خاطر وقوع دو حمله سایبری بزرگ در این شرکت اینترنتی پیشنهاد اولیه خود را به میزان 350 میلیون دلار کاهش داد. سرانجام پس از بررسی‌هایی که صورت گرفت، مشخص شد که سه میلیارد نفر تحت تأثیر این حملات قرار گرفته است. در بین این کاربران، حساب‌هایی وجود داشت که افتتاح شده بود ولی هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته بود.
گفته می‌شود این اطلاعات جدید پس از ماه‌ها بررسی و موشکافی توسط یاهو، ورایزون، شرکت‌های امنیت سایبری و اجرای قانون به دست آمده است، ولی باز هم دامنه و گستره کامل حمله سال 2013 بطور دقیق مشخص نشده است.
بنظر کارشناسان، این موضوع، میزان سختی پیشگیری از هکرها را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، حتی وقتی اطلاعات شرکت‌ها به سرقت می‌رود، باز هم شناسایی نوع حمله و میزان گستردگی آن مشکل است.

چندی قبل وزارت دادگستری ایالات متحده، هکرهای خارجی را به هدایت حملات گسترده علیه یاهو در سال 2014 متهم کردند و احتمالاً پرونده‌های جدیدی هم در این رابطه تشکیل شود.
 
کد مطلب: 50414
برچسب ها: یاهو
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام