۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴

تهدید سازمان نصر به پیگیری قضایی تشکل‌های جدید

ایتنا - علیرغم مخالفت‌های تند این سازمان با شکل‌گیری مجموعه‌های تازه، هنوز هیچ مرجع قانونی بر این موضع سازمان نصر مهر تایید نزده است.
تهدید سازمان نصر به پیگیری قضایی تشکل‌های جدید
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجددا به مخالفت با تشکیل اتحادیه‌ها و انجمن‌های دیگر در حوزه فناوری اطلاعات برخاست.

به گزارش ایتنا، اخیرا چند تشکل جدید در عرصه آی‌سی‌تی پا گرفتند تا بنا به گفته موسسان آنها، به امور صنفی و نیز بهبود فضای کسب و کار اعضاء بپردازند.
اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی یکی از این تشکل‌ها بود که پس از مدت‌ها انتخابات خود را برگزار کرد و پس از تعیین اعضای هیئت مدیره، ترکیب داخلی مدیریت آن نیز شکل گرفت.
همچنین انجمن صنفی شرکت‌های نرم‌افزاری(آشنا) نیز توسط برخی فعالان عرصه نرم‌افزار تشکیل شد و در نخستین نشست خبری خود، به بیان دیدگاه‌ها و اهداف خود پرداخت.

اما در این میان، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم قبل از تشکیل و هم پس از شکل‌گیری این تشکل‌ها، به مخالفت صریح پرداخت و آنها را غیرقانونی خواند. گفتنی است که این سازمان، خود را تشکلی فراگیر می‌داند و مدیران آن معتقدند که مطابق قانون، همه فعالیت‌های صنفی حوزه آی‌تی باید به شکل واحد و زیر چتر این سازمان انجام گیرد.
اما علیرغم مخالفت‌های تند این سازمان با شکل‌گیری مجموعه‌های تازه، هنوز هیچ مرجع قانونی بر این موضع سازمان نصر مهر تایید نزده و تشکل‌های جدید را غیرقانونی ندانسته است، ضمن اینکه این مجموعه‌های تازه، اغلب از مراجع و مراکز قانونی نیز موفق به دریافت مجوز فعالیت شده‌اند.

اما با وجود این مسئله، مسئولان سازمان نصر مجددا بر موضع خود تاکید کرده و حتی تهدید به پیگیری از مراجع قضایی نموده‌اند.
به گزارش ایتنا از سایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در نشست شورای مرکزی این سازمان که به تازگی تشکیل شد، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان در این خصوص اظهار نظر کرد. وی تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی و دیگر تشکل‌ها را "موازی" اعلام کرد و افزود: «این موضوع از سوی این سازمان با اتاق اصناف کشور، مسئولان شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارشاد و پلیس فتا در حال پیگیری است و امیدواریم از طریق تعامل و مذاکره به نتیجه برسیم در غیراین صورت سازمان آمادگی دارد از طریق مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری به پیگیری این موضوع بپردازد.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:
    - اعلام موجودیت انجمن شرکت‌های نرم‌افزاری
    - انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی برگزار شد
    - نظام صنفی: جلوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی را بگیرید
 
کد مطلب: 50406
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام