۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳

افزایش تعداد قربانیان هک اکوئیفاکس

ایتنا - احتمال می‌رود ۲.۵ میلیون نفر دیگر نیز به تعداد قربانیان اکوئیفاکس که مورد حمله سایبری و هک اطلاعات محرمانه قرار گرفته بودند، اضافه شود.
افزایش تعداد قربانیان هک اکوئیفاکس


تقریبا یک ماه پیش بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعاتی از این شرکت دسترسی پیدا کردند که بدین ترتیب اطلاعات خصوصی و محرمانه ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوء استفاده و افشاگری قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز، ریچارد اسمیت - مدیر اجرایی سابق شرکت اکوئیفاکس - روز دوشنبه در توضیحات کتبی خود خطاب به کنگره، اظهار کرد: " لو رفتن اطلاعات خصوصی، مالی و محرمانه مشتریان اکوئیفاکس تحت تاثیر هم مشکلات فنی و هم خطای انسانی بود".
وی در ادامه افزود که طی آخرین گزارشها و آمار بدست آمده، ۲.۵ میلیون نفر دیگر هم به جمع مشتریانی که مورد حمله سایبری و لو رفتن اطلاعاتشان قرار گرفته بودند، اضافه شده است و این عدد مجموع قربانیان این حمله سایبری را  به ۱۴۵.۵ میلیون آمریکایی خواهد رساند.

حدود دو هفته پیش بود که شرکت اکوئیفاکس اعلام کرد که  احتمال می‌رود اطلاعات شخصی و مالی حدود ۱۰۰ هزار شهروند کانادایی نیز تحت تاثیر حملات سایبری اخیر این شرکت قرار گرفته باشند.

شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا مستقر است، یک هدف بالقوه برای هکرها بشمار می‌آید چرا که اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام ها، کارت‌های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق مالی افراد را شامل می‌شود. بدین ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت‌ها و آژانس‌ها می توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند. هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند.

سیاری از تحلیلگران و کارشناسان امنیت سایبری، شرکت اکوئیفاکس را مقصر دانسته‌اند چرا که به باور آنها این شرکت در به‌روزرسانی، ارتقای سیستم امنیتی خود و شناسایی زودهنگام هکرها کوتاهی کرده است. البته گمانه زنی‌های دیگری نیز وجود دارد بعنوان مثال بسیاری بر این باورند که با توجه به اقدام سه تن از مدیران ارشد اکوئیفاکس برای فروش سهام این شرکت (به ارزش تقریبا دو میلیون دلار)، احتمال همدستی و انگیزه مادی مدیران این شرکت نیز قوت گرفته است.
کد مطلب: 50404
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام